پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488162 تاریخ : 1398/05/01-11:23:02
,8,
تسهیل روند فعالیت در بازارسرمایه، راهکاری برای رشد استارتاپ‌های بورسی

بنیان‌گذار استارتاپ «آسان بورس»:

تسهیل روند فعالیت در بازارسرمایه، راهکاری برای رشد استارتاپ‌های بورسی

رضا فکوری: «تسهیل دریافت مجوزها و اجازه کار به استارتاپ‌ها می‌تواند نقش موثری در رونق این حوزه داشته باشد؛ در این شرایط، شرکت‌های بیشتری امکان ورود به بورس خواهند داشت.»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا فکوری بنیان گذار استارتاپ «آسان بورس» ضمن توضیح در خصوص عملکرد این استارتاپ گفت: آسان بورس یک پلتفرم طراحی استراتژی معاملاتی در بازارهای سرمایه است که به صورت ویژوال و Drag and drop کار می‌کند.

وی ادامه داد: کسانی که دانش بورسی ندارند، فعلا نمی توانند از این نسخه «آسان بورس» استفاده کنند و این امکان تنها برای معامله‌گران و تحلیلگران وجود دارد. این برنامه نیاز به زبان برنامه نویسی ندارد و به تحلیلگران و معامله‌گران کمک می‌کند تا بتوانند برای خودشان یک استراتژی داشته باشند.

فکوری بیان کرد: آنها می‌توانند از این طریق روی داده‌های گذشته آزمایش کنند و نیز با وصل کردن آن به بازار توسط کارگزاری معاملات خود را با استراتژیشان انجام دهند.  

وی در خصوص طراحی این استراتژی توضیح داد: تحلیلگران بنیادی و تکنیکال می‌توانند با پیاده کردن روش خود در «آسان بورس» به کیفیت سنجی استراتژی خود بپردازند و بعد از آن و به شرط مفید بودن روش مذکور در بازار ایران از آن برای خرید و فروش سهام در بورس استفاده کنند.

فکوری در پاسخ به این پرسش که استارتاپ‌های مالی چه کمکی می توانند به هوشمندسازی ابزارهای مالی داشته باشند، تصریح کرد: به طور قطع استارتاپ‌ها نقش موثری در این خصوص دارند؛ زیرا استارتاپ‌ها کوچکند و جهش زیادی می توانند داشته باشند؛ همچنین آنها به دلیل تخصصی بودن می توانند در حوزه مخصوص به خود قدرتمند عمل کنند. در حالیکه شاید شرکت‌های بزرگ با وجود بروکراسی اداری نتوانند به راحتی چنین رشدی را در پیش بگیرند.

وی بیان کرد: در حال حاضر، حتی استارتاپ‌هایی که از کپی ایده کشورهای دیگر استفاده می‌کنند، توانسته‎اند موفق باشند؛ بنابراین با رشد خوبی در این حوزه طی سال های اخیر رو به رو بوده ایم.

فکوری در خصوص چالش‌های پیش روی استارتاپ‌های این حوزه اذعان کرد: مهمترین چالشی که با آن مواجه شده‌ایم، موضوع مجوزهاست. در این خصوص با سختگیری‌های زیادی رو به رو هستیم که سبب کندی روند کاریمان شده است.  

وی تاکید کرد: در نظر داشته باشید یک استارتاپ هنوز آنقدر سرمایه ندارد که یک ساختمان بزرگ داشته باشد تا بتواند از آن طریق مجوز دریافت کند (یکی از شروط دریافت برخی از مجوزها، داشتن ساختمان برای یک شرکت یا استارتاپ است)؛ بنابراین تسهیل دریافت مجوزها و اجازه کار به استارتاپ‌ها می تواند نقش موثری در رونق آنها داشته باشد؛ زیرا در غیر این حالت فعالیت برای آنها ممکن نیست و در چنین شرایطی استارتاپ، از هدف اصلی خود دور می‌شود.  

فکوری گفت: بازار سرمایه حوزه جذابی است و در بلند مدت کمک زیادی به اقتصاد می‌کند و از این جهت می تواند شرکت‌ها را توانمند کند؛ از طرفی اگر شرایط ورود به این بازار و فعالیت در آن تسهیل شود، شرکت‌های بیشتری امکان ورود به بورس خواهند داشت.

وی در پایان اظهار کرد: سرمایه‌گذاران به جای نگهداشتن پول خود در بانک ها، با آوردن آن در بورس به بخش تولید و بازار کار و ایجاد ارزش افزوده کمک بیشتری می کنند. در کشورهای پیشرفته بازار سرمایه در اولویت قرار دارد به طوری که موفقیت خود را در توجه به این بخش مرتبط می دانند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 229
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران