پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251608 تاریخ : 1395/09/23-16:41:52
,20,
تروریسم و اختلاف افکنی، دو توطئه بزرگ دشمنان علیه ملتهای منطقه است

دکتر روحانی در دیدار رییس و اعضای ائتلاف ملی شیعیان عراق:

تروریسم و اختلاف افکنی، دو توطئه بزرگ دشمنان علیه ملتهای منطقه است

رییس جمهوری، تروریسم و اختلاف افکنی میان ملت های منطقه را دو توطئه بزرگ دشمنان خواند و با تاکید بر ضرورت حفظ هشیاری و وحدت مسلمانان ، اظهارداشت: تردیدی نیست که ملت های مظلوم منطقه و بویژه مردم عراق، با حفظ وحدت خود پیروز نهایی این مبارزه خواهند بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار رییس و شماری از اعضای ائتلاف ملی شیعیان عراق، موفقیت های سیاسی و نظامی مردم، دولت و همه نیروهای عراقی در مقابله با توطئه های خارجی و در راس آنها تروریسم را  بسیار ارزنده دانست و گفت: ملت و دولت ایران در این مبارزه، در کنار ملت های مظلوم منطقه از جمله عراق و سوریه خواهد بود و از هیچ تلاشی دراین مسیر دریغ نمی کنند.

رییس جمهوری با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف میان اقوام و ملت های منطقه گفت: مخالفان وحدت و تمامیت ارضی عراق به دنبال این هستند که میان اقوام و مذاهب مردم عراق تفرقه بیاندازند تا فضا برای پیشبرد طرحهای آنها مهیا شود و در چنین فضایی، شکل گیری ائتلاف ملی شیعیان عراق در مسیر حفظ و تقویت پایه های وحدت ملی در این کشور با جذب همه جریان ها ، اقوام و مذاهب، اقدامی بسیار ارزشمند است.

دکتر روحانی افزود: تلاشهای سیاسی این ائتلاف ملی، در کنار تلاش های ارتش عراق و  نیروهای مردمی الحشد الشعبی در میدان جهاد و مبارزه علیه تروریست ها و مهمتر از همه تدابیر مرجعیت ، آینده را امید بخش کرده است.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مساله مهم در عراق، حفظ تمامیت ارضی و تقویت وحدت میان مردم این کشور است، اظهارداشت: متاسفانه اعمال و گفتار برخی از قدرتهای بزرگ نشان می دهد که آنها همچنان مثل گذشته به دنبال تفرقه افکنی در میان مردم عراق هستند.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تحکیم و تقویت روابط تهران – بغداد در همه حوزه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی و رفع برخی موانع موجود در این مسیر اشاره کرد و گفت: راهپیمایی اربعین، تبلور اراده دو ملت برای ارتقاء نقش اسلام است.

"عمار حکیم" رییس ائتلاف ملی شیعیان عراق نیز در این دیدار گزارشی را از شرایط جاری عراق و روند شکل گیری ائتلاف ملی و  طرح پیشنهادی این ائتلاف برای تقویت وحدت ملی در این کشور، ارائه کرد.

رییس ائتلاف ملی شیعیان عراق با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق گفت: ما با توجه به علاقه مندی دو ملت، خواهان روابطی میان ایران و عراق هستیم که در منطقه الگو و مثال زدنی باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران