پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 410963 تاریخ : 1397/08/14-17:09:24
,10033,
تدوین برنامه عمل برای مقابله با بلایای طبیعی

تدوین برنامه عمل برای مقابله با بلایای طبیعی

رییس اداره محیط‌ زیست وزارت خارجه گفت: با جمع بندی نشست تخصصی مشورتی همکاری‌ های منطقه‌ ای برای ایجاد تاب‌آوری در برابر حوادث طبیعی، برنامه عمل مقابله با بلایا تدوین می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عباس گلریز امروز (دوشنبه 14 آبان ماه 97) در حاشیه نشست تخصصی مشورتی همکاری ‌های منطقه‌ ای برای ایجاد تاب‌آوری در برابر حوادث طبیعی از جمله توفان‌های گرد و غبار و مدیریت اطلاعات برای مقابله با حوادث فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه افزود: دراین نشست نمایندگان نهادها و سازمان های بین المللی تجربیات موفق خود را دراین زمینه در غالب توصیه، مطرح می کنند.

رئیس اداره محیط‌ زیست وزارت خارجه ادامه داد: این توصیه ها به شورای حکام «اپدیم» به عنوان بالاترین نهاد این نشست تصویب و به نهاد بالاتر یعنی کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه ( اسکاپ) ارسال می شود تا بعد از جمع بندی و تصویب به برنامه عملی برای مقابله با بلایا تبدیل شود که مهمترین بخش آن گرد و غبار است.

وی تاکید کرد: در واقع انتظار داریم این برنامه به سندی تبدیل شود تا بتوانیم در بخش بین المللی مقابله با گرد و غبار آنرا بگنجانیم.

گلریز گفت: نمایندگانی از کنوانسیون بیابان زایی ، سازمان هواشناسی هند، سازمان هواشناسی چین و دانشگاه آکسفورد در این نشست حضور دارند تا تجربیات موفق خود را بیان کنند تا در نهایت به یک برنامه عمل تبدیل شود.

رئیس اداره محیط‌ زیست وزارت خارجه با اشاره به اینکه مقر مرکز APDIM (مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه) در ایران است، روند کاری این مرکز را در راستای کاهش خطرات ناشی از بلایای طبیعی از جمله زلزله و طوفان ‌های گرد و غبار دانست.

وی اظهار داشت: APDIM مرکزی است که از طرف ESCAP پذیرفته شده و در ایران به منظور جمع آوری و انتقال اطلاعات مربوط به بلایا تشکیل شده است، مقر این مرکز APDIM در ایران است و دسامبر امسال افتتاح می ‌شود. این مرکز مربوط به همکاری‌ های منطقه ‌ای در حوزه بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، خشکسالی و توفان‌ های گرد و غبار است که 9 کشور در آن فعالیت دارند.

گلریز گفت: اولین شورای حکام مرکز APDIM بهمن ماه سال گذشته در تهران تشکیل شد و دومین شورای حکام آن نیز دسامبر سال جاری در تهران برگزار می ‌شود، این یک موفقیت زیست محیطی برای ایران به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی نشست امروز مربوط به گرد و غبار است افزود: کشور ما با مشکلات و بلایای مختلفی به ویژه گرد و غبار دست و پنجه نرم می‌کند از این رو تلاش کردیم تا موضوع گرد و غبار در فعالیت‌های این مرکز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس اداره محیط‌ زیست وزارت خارجه تاکید کرد: از آنجا که گرد و غبار یکی از مهمترین مشکلات ایران است درخواست کردیم تا موضوع گرد و غبار حتما در توصیه ‌ها گنجانده شود و این موضوع در جلسات امروز سازمان ‌های داخلی و بین‌المللی مربوط به حوزه گرد و غبار حضور دارد.

گلریز گفت: انتظار داریم که توصیه‌ها و گزارش های استخراج شده از جلسات امروز و روز آینده، تبدیل به یک سند عملیاتی شود تا بتوانیم از شبکه بین‌المللی شکل گرفته برای مقابله با گرد و غبار استفاده کنیم.

نشست تخصصی مشورتی همکاری‌های منطقه‌ای برای ایجاد تاب‌آوری در برابر حوادث طبیعی از جمله طوفان‌های گرد و غبار و مدیریت اطلاعات برای مقابله با حوادث فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه با همکاری ESCAP (کمیسیون اجتماعی اقتصادی آسیا اقیانوسیه سازمان ملل متحد)، سازمان حفاظت محیط‌ زیست،‌ وزارت خارجه و سازمان برنامه و بودجه در تهران برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران