پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 468119 تاریخ : 1398/04/23-11:50:51
,6,
تداوم روند کاهشی قیمت خودرو در بازار

تداوم روند کاهشی قیمت خودرو در بازار

بازار خودرو هفته هاست که شرایط آرام و باثباتی را می گذراند، با این حال پایش هفتگی قیمت ها حاکی از تداوم روند کاهشی نرخ هاست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بررسی ها از قیمت های بازار و مقایسه آن با قیمت های 10 روز پیش حاکی است پژو پارس ال. ایکس از 117 به 111 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 از 103 به 96 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 از 86 به 81 میلیون تومان، سمند ال. ایکس از 86 به 82 میلیون تومان و پژو 405 از 82 به 78 میلیون تومان کاهش داشته اند.

این کاهش تدریجی قیمت ها همچنین در خودروهای مونتاژی دیده می شود، به طوری که پژو 2008 از 326 به 320 میلیون تومان، سراتو از 305 به 295 میلیون تومان و هایما اس 7 از 295 به 288 میلیون تومان تغییر قیمت داشته است.

کارشناسان بازار خودرو معتقدند اگر شرکت های خودروساز نسبت به فاکتور کردن خودروها و تحویل به مشتریان اقدام کنند، کاهش بیش از پیش قیمت ها را شاهد خواهیم بود، به طوری که پژو 206 تیپ 5 که در اوج گرانی ها حتی به 130 میلیون تومان رسیده بود این روزها 96 میلیون تومان معامله می شود.

آنان می گویند که عامل اصلی گرانی خودروها در ماه های گذشته، محدودیت عرضه خودرو بود و به این روزها که عرضه برخی خودروهای گروه ایران خودرو بیشتر شد و از طرفی چون خریدار در بازار وجود ندارد، کاهش تدریجی قیمت ها را در بازار شاهدیم.

خروج تدریجی سرمایه گذاران خودرو

برخی نمایشگاه داران در این زمینه گفتند: آن دسته از سرمایه گذارانی که در ماه های گذشته بازار خودرو را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده بودند، این روزها در حال ترک این بازار هستند. عده زیادی از آنها وقتی خودروها را خریداری کرده بودند که قیمت ها دستکاری شده و غیرواقعی بود، بنابراین خودروها را با زیان به فروش می رسانند.

آنان می گویند: این دسته از سرمایه گذاران شاید تجربه سرمایه گذاری مشابه در بازار مسکن را در سر می پروراندند و فکر می کردند می توانند در خودرو نیز به سودهای خوبی دست یابند، اما با اقدامات آگاهانه انجام شده به ویژه جلوگیری از فعالیت سایت هایی که به گرانی ها دامن زده بودند، اکنون مجبور به ترک بازار آن هم با ضرر هستند.

نمایشگاه داران معتقدند: سایت ها به ویژه سایت ها و کانال های فضای مجازی بدون مجوز قادر بودند به راحتی بازار را ملتهب کنند یا به التهابات دامن بزنند، در حالی که انتظار می رود کارشناسان در این موارد اظهار نظر کنند.

بررسی ها حاکی است قیمت محصولات سایپا در 10 روز گذشته کاهش آنچنانی نداشته و به جز ساینا که حتی افزایش یک میلیون تومانی را تجربه کرده، قیمت بقیه محصولات این گروه ثابت مانده است.

به گفته نمایشگاه داران، همچون هفته های گذشته خرید و فروش ها در حداقل است و به جز افرادی که نیاز به خودرو دارند، کسی برای خرید مراجعه نمی کند. همچنین افرادی که قصد ارتقای خودروهای خود را داشته اند نیز دست نگه داشته اند و منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران