پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452372 تاریخ : 1398/01/17-16:15:33
,8,
تداوم رشد بورس در سال جدید با جهش 1254 واحدی شاخص

تداوم رشد بورس در سال جدید با جهش 1254 واحدی شاخص

شاخص بورس امروز (شنبه) با رشد یک هزار و 254 پله ای نسبت به یکشنبه گذشته (پیش از دور دوم تعطیلات نوروزی)، در ج 186 هزار و 535 واحدی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شاخص بورس که از ابتدای سال جدید در مدار صعودی قرار گرفته است امروز نیز به رشد خود ادامه داد و وارد کانال 186 هزار واحدی شد.

در معاملات امروز 2 میلیارد و 156 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 6 هزار و 227 میلیارد ریال در 207 هزار نوبت، داد و ستد شد.
امروز در بازار سهام 468 شرکت افزایش قیمت و بهای سهام 189 شرکت کاهش داشت و 23 شرکت نیز معاملاتی خنثی و بدون تغییر را تجربه کردند.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 361 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 661 واحد افزایش یافت.
امروز شاخص قیمت (هم وزن) نیز 461 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور نیز امروز یک هزار و 593 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 942 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز 2 هزار و 412 واحد افزایش یافت.
در معاملات امروز، نمادهای اخابر (مخابرات)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، همراه (همراه اول)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو) و شتران (پالایش نفت تهران) با بیشترین تاثیر مثبت، شاخص را بالا کشیدند. 
در مقابل، فارس (هلدینگ خلیج فارس) و فملی (ملی صنایع مس) با بالاترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

صدرنشینی گروه خودرو
گروه خودرو در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 498 میلیون سهم به ارزش 810 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه شیمیایی به ارزش 790 میلیارد ریال و بانک به ارزش 462 میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
گروه فلزات اساسی با داد و ستدی به ارزش 398 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت و گروه سیمان نیز با معاملاتی به ارزش 374 میلیارد ریال در رده پنجم قرار گرفت.

رشد شاخص فرابورس
شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز 14 واحد افت کرد و در جایگاه 2 هزار و 390 واحدی ایستاد.
در این بازار 817 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و 14 میلیارد ریال دادوستد شد.
نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و ارفع (آهن و فولاد ارفع) بیشترین سهم را در افت شاخص فرابورس داشتند.
کگهر (سنگ آهن گهرزمین)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و ذوب (ذوب آهن) با بیشترین تاثیر مانع افت بیشتر شاخص شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 407
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران