پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452485 تاریخ : 1398/01/18-17:40:47
,8,
تداوم رشد بورس با جهش یک هزار و 539 پله ای

تداوم رشد بورس با جهش یک هزار و 539 پله ای

شاخص بورس امروز (یکشنبه) با رشد یک هزار و 539 پله ای نسبت به دیروز به ج 188 هزار و 75 واحدی صعود کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در معاملات امروز سه میلیارد و 797 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 9 هزار و 884 میلیارد ریال در 289 هزار نوبت، داد و ستد شد.

امروز در بازار سهام 377 شرکت افزایش قیمت و بهای سهام 249 شرکت کاهش داشت و 15 شرکت نیز معاملاتی خنثی و بدون تغییر را تجربه کردند.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 444 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 590 واحد افزایش یافت.
امروز شاخص قیمت (هم وزن) نیز 412 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور نیز امروز 2 هزار و 165 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور یک هزار و 201 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز 2 هزار و 749 واحد افزایش یافت.
در معاملات امروز، نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، وبملت (بانک ملت)، شبندر (پالایش بندرعباس) و فارس (هلدینگ خلیج فارس) بیشترین تاثیر مثبت و دعبید(داروسازی دکتر عبیدی) و مبین (پتروشیمی مبین) بالاترین فشار منفی را وارد کردند.

صدرنشینی گروه خودرو
گروه خودرو در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه یک میلیارد و 18 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 817 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه شیمیایی به ارزش یک هزار و 374 میلیارد ریال و بانک به ارزش 860 میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
گروه فلزات اساسی با داد و ستدی به ارزش 703 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت و گروه فراورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش 397 میلیارد ریال در رده پنجم قرار گرفت.

رشد شاخص فرابورس
شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز 19 واحد رشد کرد و در جایگاه 2 هزار و 410 واحدی ایستاد.
در این بازار یک میلیارد و 327 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از پنج هزار و 193 میلیارد ریال دادوستد شد.
نمادهای ذوب (ذوب آهن)، مارون (پتروشیمی مارون)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) بیشترین سهم مثبت را بر رشد شاخص داشتند، اما هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و کگهر (سنگ آهن گهرزمین) بیشترین تاثیر را در افت شاخص آیفکس برجا گذاشتند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 331
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران