پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510552 تاریخ : 1399/01/20-16:46:26
,15,
تخفیف ویژه ایام کرونا به فروشگاه های اینترنتی

عضو هیئت مدیره پست

تخفیف ویژه ایام کرونا به فروشگاه های اینترنتی

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: این شرکت بنا به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ارایه تخفیف ویژه ایام کرونا، از فروشگاه های اینترنتی حمایت می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، بهزاد اقبال خواه افزود: به فروشگاه های اینترنتی که با ما مذاکره می کنند تا جای ممکن تخفیف ویژه داده می شود تا بهای تمام شده خدمات و کالا برای مردم کاهش پیدا کند و تمایل بیشتری برای خرید غیرحضوری در این ایام پیدا کنند.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در سطح شبکه پستی بنا بر مسئولیت اجتماعی و عمل به دستورالعمل های اتحادیه پستی جهانی، گفت: این دستورالعمل ها شامل پروتکل هایی درباره چگونگی ضدعفونی بسته های پستی در چند مرحله است. به همین دلیل، کامیون های حمل بار ضد عفونی شده و در استان هایی مثل قم و گیلان که شیوع بیماری بیشتر بود، کامیون ها به مدت 24 ساعت در سالن های ضدعفونی شده قرنطینه می شد.

به گفته او، اجرای این اقدامات با این هدف بود که مردم از آلوده بودن بسته های پستی نگرانی نداشته باشند که خوشبختانه با اطلاع رسانی هایی که انجام شد، بخش زیادی از این نگرانی ها برطرف شده و شهروندان راحت تر بسته های پستی شان را تحویل می گیرند.

عضو هیئت مدیره با اشاره به اینکه پست در ایام نوروز تمامی ظرفیت های خود را در اختیار فروشگاه های اینترنتی قرار داد، افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا بخشی از ظرفیت شرکت ملی پست در اختیار شرکت ها و سازمان های دولتی مثل گذرنامه، کارت سوخت یا نامه های دبیرخانه های ادارات بود. اما در ایام شیوع ویروس کرونا، همه ظرفیت پست به بخش تجارت الکترونیک اختصاص یافت.

اقبال خواه با بیان اینکه شرکت ملی پست حتی در روزهای تعطیل به فروشگاه های اینترنتی خدمات ارایه کرد، ادامه داد: پست بسته های سفارش داده شده را از این فروشگاه ها تحویل گرفته و پس از انجام عملیات پستی، آنها را به مشتریان تحویل می دهد.

وی در ارتباط با سرعت عملکرد پست در ارسال مرسولات به مشتریان گفت: ترافیکی که در فروشگاه های اینترنتی وجود دارد باعث شده که این فروشگاه ها در انبارهایشان زمان بیشتری برای پردازش نیاز داشته باشند. بنابراین وقتی به شما می گویند کالا چهار پنج روز دیگر به دست شما می رسد از این چهار یا پنج روز فقط دو روز سهم شرکت ملی پست است و سه چهار روز دیگر مربوط به فرآیند پردازش انبار و بسته بندی توسط فروشگاهاست.

 عضو هیات مدیره ادامه داد: بعضی از فروشگاه ها هم در انبار، کالا ندارند و به همین خاطر کالا با تاخیر از سوی تامین کننده به فروشگاه می رسد. اما پست تلاش می کند از زمانیکه کالا وارد شبکه پستی می شود، تاخیر به حداقل برسد.

وی افزود: زمانی که پست محصول را از فروشگاه تحویل و به دست مشتری می رساند، بیشتر از 48 ساعت نیست. قراری که ما با فروشگاه های اینترنتی داریم این است که باری که آنها تا ساعت 9 شب به ما تحویل می دهند در تهران حتما در همان روز و در سایر نقاط کشور حداکثر 48 ساعت بعد توزیع شود.

اقبال خواه نتیجه تعامل گسترده پست با فروشگاه های اینترنتی را افزایش بیش از دو و نیم برابری خرید و فروش اینترنتی در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: در این ایام، فروش اینترنتی کالاها حدود 165 درصد افزایش یافت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران