پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 9810 تاریخ : 1392/07/21-09:54:23
,9,16,20,
تخصیص ارز دارو بعد از 15 روز وقفه امروز از سر گرفته شد

تخصیص ارز دارو بعد از 15 روز وقفه امروز از سر گرفته شد

مدیرکل داروی وزارت بهداشت گفت: تخصیص ارز دارو که از اول مهر به علت تغییر روش اختصاص ارز در بانک مرکزی متوقف شده بود، از امروز دوباره به روش قدیم از سر گرفته شد.

 

مهدی پیرصالحی افزود: بر اساس مصوبه ستاد تدابیر ویژه ریاست جمهوری که در دولت جدید تشکیل شده است، قرار بود از ماه گذشته نحوه اختصاص ارز دارویی تغییر کند و تسهیلات بیشتری به شرکتهای دارویی داده شود اما با وجود ابلاغ بانک مرکزی نه تنها هنوز این روش جدید عملیاتی نشده است بلکه به علت بوروکراسی اداری برای تغییر روش اختصاص ارز از اول مهر تخصیص ارز دارویی در کشور متوقف شده است.

 

وی تأکید کرد: از اول مهر هیچ ارز دارویی اختصاص پیدا نکرده است و اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد مانند سال گذشته مشکلات تأمین و تدارک دارو در کشور تکرار می شد اما خوشبختانه بعد از انتقاد رئیس سازمان غذا و دارو اختصاص ارز دارویی از دیروز دوباره از سر گرفته شد.

 

پیرصالحی گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی دیروز 30 میلیون دلار ارز دارویی برای واردات دارو و مواد دارویی اختصاص پیدا کرد و قرار است امروز هم 70 میلیون دلار ارز دیگر برای واردات این اقلام تخصیص پیدا کند.

 

مدیر کل نظارت بر داروی وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس توافق انجام شده بین وزارت بهداشت و بانک مرکزی و ابلاغ بانک مرکزی به بانکهای عامل، قرار است از این پس هر ماه 100 میلیون دلار ارز دارویی تخصیص پیدا کند و اگر این روند ادامه پیدا کند، در تأمین دارو مشکلی نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: کل میزان ارز واردات دارو و اقلام دارویی به کشور در سال جاری 2.7 میلیارد دلار است که با توجه به تأخیری که در سال جاری در اختصاص ارز داشتیم، بر اساس محاسبات وزارت بهداشت تاکنون حدود 1.2 میلیارد دلار از این ارز اختصاص پیدا کرده و وصول شده است. البته محاسبات بانک مرکزی با وزارت بهداشت مغایرت دارند و مسئولان این بانک میزان ارز اختصاص یافته (و نه وصول شده) را حدود 2 میلیارد دلار عنوان می‌کنند که مورد قبول وزارت بهداشت نیست.

 

مدیر کل داروی وزارت بهداشت گفت: در دولت گذشته نه تنها در اختصاص ارز دارویی طی 2 سال گذشته با تأخیر مواجه بودیم بلکه از شرکتهای دارویی نیز 136 درصد سپرده برای واردات دارو اخذ می‌شود و در واقع 35 درصد نیز بیشتر از ارزش محموله دارویی از شرکتها گرفته می‌شد که این شرکتها را با با مشکل کمبود شدید نقدینگی مواجه کرده بو



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 397
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران