پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493189 تاریخ : 1398/08/15-13:03:02
,13,
تخصیص 600 میلیارد تومان اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی

تخصیص 600 میلیارد تومان اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال تاکنون مبلغ 600 میلیارد تومان اعتبار به بهبود مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفته است که امیدواریم مابقی منابع تا پایان سال جاری اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کامبیز عباسی افزود: امسال در خط اعتباری شماره هفت مکانیزاسیون کشاورزی مبلغ هزار و 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 600 میلیارد تومان آن تخصیص و هزینه شده است.

به گفته وی، سال 97 در خط اعتباری شماره 6، مبلغ هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که در زمان اعطا بیش از هزار و 500 تومان اعتبار جذب شد که امیدواریم امسال هم همانند سال گذشته جذب تسهیلات بانکی داشته باشیم.

رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی، توسعه و نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی را از اولویت‌های دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد: ظرفیت جذب و سرمایه‌گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی سالانه نزدیک به دو هزار میلیارد تومان است.

عباسی با بیان اینکه تحریم‌ها تاثیر چندانی بر توسعه و نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی نداشته است، گفت: بیش از 90 درصد ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی شامل کمباین، تراکتور، بذرکار و غیره در داخل کشور تولید می‌شود و تنها در بخش اندکی از ماشین آلات و قطعات وابسته نیاز به خارج از کشور داریم.

در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت؛ به شکلی که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال 1392 تاکنون به تدریج  هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

خط اول اعتباری در سال 1392 به ظرفیت هفت هزار و 500 میلیارد ریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال در سال 1393، خط سوم در سال 1394 به میزان 10 هزار میلیارد ریال، خط اعتباری چهارم در سال 1395 به مبلغ 12 هزار میلیارد ریال، در دولت دوازدهم  خط اعتباری پنجم در سال 1396 به مبلغ  15 هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال 1397 به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

آمارها نشان می دهد سالیانه 25 هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.
پس از چند دهه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور ما به 1.65 اسب بخار در هکتار رسیده و قرار است این رقم به 2.1 اسب بخار افزایش یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران