پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 512144 تاریخ : 1399/02/14-15:20:30
,8,
تحلیل های مجازی راهنمای مناسبی برای ورود به بورس نیست

مدیرعامل فرابورس:

تحلیل های مجازی راهنمای مناسبی برای ورود به بورس نیست

مدیرعامل فرابورس گفت: مردم برای خرید سهام به صورت های مالی شرکت ها توجه کنند و بر اساس تحلیل های فضای مجازی تصمیم نگیرند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، امیر هامونی با اشاره به اینکه روش آزاد سازی سهام عدالت به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم است، گفت: 49 شرکت خصوصی شده به سهام عدالت واگذار شده است که از این تعداد 36 شرکت در سال های گذشته در فرآیند خصوصی سازی در بورس و فرابورس پذیرفته شده است و 13 شرکت نیز در قالب شرکت های سرمایه گذاری استانی هستند.

وی ادامه داد: اگر مردم روش مستقیم را انتخاب کنند، سهام 36 شرکت در سبد (پرتفوی) ان ها به نامشان می شود و مردم مستقیم سهامدار شرکت ها می شوند و حق مالکیت و مدیریت دارند و در کنار آن 13 شرکت باقی مانده در قالب یک سهم استانی دارند.

هامونی ادامه داد: افرادی که اطلاعات کافی را از سهام ندارند و روش غیر مستقیم را انتخاب کردند از طریق سهام یک شرکت استانی (مجموع 49 شرکت) در آن حضور دارند، بطور غیر مستقیم در مجامع شرکت ها حضور پیدا می کنند.

مدیر عامل فرابورس تصریح کرد: روش مستقیم برای افرادی که با بازار بورس اشنا هستند، بسیار خوب است، اما برای فرادی که اطلاعات کافی ندارند و امکان تحلیل صورت های مالی را ندارند روش غیر مستقیم بهتر است.

وی با اشاره به اینکه این روزها رشد بازار سرمایه چندین برابر شده است، بیان کرد: مردم به دور از هیجان و با استفاده از سبد گردان ها و بازار گردان ها وارد بازار شوند تا در بلند مدت طعم سهامداری را به درستی بچشند.

هامونی با بیان اینکه رشد شاخص و ضریب نفوذ بازار سرمایه از مؤلفه های رشد بازار سرمایه است، ادامه داد: امروز سایز بازار نسبت به اقتصاد و نقدینگی بزرگ شده است و بازار به لحاظ حجم و تعداد معاملات بزرگ تر شده است.

وی بیان کرد: اگر مردم سواد مالی نداشته باشند فرصت بازار سرمایه می تواند تبدیل به تهدید شود و مردم باید با اگاهی نسبت به صورت های مالی شرکت ها اقدام به خرید سهم کنند.

هامونی گفت: هیجان بزرگترین عامل ضرر است و به ازای هر خریدی که در بازار انجام می دهند باید اگاهی و اطلاعات کافی داشته باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران