پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265960 تاریخ : 1395/11/13-14:35:50
,10031,
تحصیل 450 هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد و ایثارگران در سال تحصیلی جاری

تحصیل 450 هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد و ایثارگران در سال تحصیلی جاری

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران از تحصیل 450 هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد و ایثارگران در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدحسین کفراشی نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران در مراسم معارفه مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این اداره‌کل از ادغام دو اداره کل شاهد و ایثارگران در سال‌های گذشته ایجاد شده است و اکنون رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و معلمین ایثارگر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان از وظایف اصلی این اداره کل در تشکیلات جدید است.

وی از تحصیل 450 هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد،طرح پراکنده و مدارس ایثارگران در سال تحصیلی 96-95 خبرداد و تصریح کرد: در این مدارس فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران جنگ تحمیلی تحصیل می‌کنند که رسیدگی به ثبت‌نام این دانش‌آموزان با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.

کفراشی راه اندازی سامانه «سجا» با 38 بخش مدیریتی را از اقدامات مهم اداره کل شاهد و ایثارگران عنوان کرد و افزود: با عملیاتی شدن ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق این سامانه، آمار شکایت از شیوه ثبت‌نام که در دوره‌های قبل انرژی زیادی را از آموزش و پرورش می‌گرفت، به صفر رساند و این درحالی است که آمار ثبت‌نام جامعه هدف ایثارگران در سال تحصیلی جاری از 170 هزار نفر در ابتدای دولت یازدهم، به 250 هزار نفر در سال تحصیلی جاری رسید.

وی ادامه داد: در طول سه سال فعالیت، جلسات منظمی برای کیفیت بخشی آموزش مدارس شاهد و ایثارگران در استان‌ها برگزار شد که نتایج خوبی را در پی داشت و باید ادامه داشته باشد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» را از برنامه‌های جدی آموزش و پرورش در دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش در طول این سه سال به سبب خدمات رسانی مفید و مؤثر در این زمینه در بین دانش‌آموزان در بین 45 دستگاه دولتی حائز رتبه اول شد و در شورای عالی «ترویج فرهنگ ایثار وشهادت» مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

وی به برگزاری «یادواره شهدا» در استان‌ها با پیام وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: هدف اصلی برگزاری یادواره شهدا، باید به ترویج فرهنگ ارزشمند ایثار و از خود گذشتگی در بین دانش‌آموزان منجر شود.

کفراشی با بیان اینکه 150 هزار ایثارگر شاغل در وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که باید با هماهنگی بخش‌های آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران ریاست جمهوری پیگیری شود، رسیدگی به مشکلات اداری و اجرای قوانین این عزیزان است که در سال گذشته اجرای ماده «51» قانون جامع ایثارگری با اعتبار 800 میلیارد ریالی توانست بخشی از این مشکلات را حل کند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران با اشاره به حضور فعال‌تر وزارت آموزش و پرورش در ستاد مرکزی و شاهد، گفت: باید با همکاری همه بخش‌ها و همدلی کارشناسان اداره کل امور شاهد و ایثارگران شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانیم خدمات شایسته‌تری را به جانبازان و ایثارگران شاغل و دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگران ارائه کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران