پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446170 تاریخ : 1397/10/26-14:57:35
,10028,10029,
تجهیزات پشتیبانی پایگاه های امدادی باید تقویت شوند

رئیس جمعیت هلال احمر:

تجهیزات پشتیبانی پایگاه های امدادی باید تقویت شوند

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تجهیزات لجستیکی و پشتیبانی درپايگاههای امدادی و شعب هلال احمر نیازمند تقویت است، انبارهای امدادی هم اگر چه کامل هستند و در زمان وقوع حوادث پاسخگوی نیاز مردم خواهند بود اما با استانداردهای بین المللی فاصله دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از جمعیت هلال احمر، علی اصغر پیوندی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه اجلاس مدیران و روسای شعب جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این جمعیت 95 سال قدمت دارد و در این سال ها افراد زیادی برای ارتقای این نهاد مردمی تلاش کرده اند، افزود: باید دست به دست هم دهیم تا به اهداف عالی جمعیت هلال احمر که در این سال ها ترسیم شده است، دست یابیم. هم اکنون پایداری درآمدهای مالی در جمعیت مشهود است اما این درآمد گاهی اوقات زیاد و در بیشتر مواقع کم است و این موضوع در انجام ماموریت ها خلل ایجاد می کند.

اقدامات قابل قبول هلال احمر در زلزله کرمانشاه

پیوندی به اقدامات قابل قبول جمعیت هلال احمر در خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر در زلزله کرمانشاه به وظیفه خود به خوبی عمل کرد. حادثه هیچگاه خبر نمی کند، امکان دارد در هر لحظه زلزله ای در تهران به وقوع بپیوندد و لازم است جمعیت هلال احمر در این زمینه آماده باشد.

ضرورت حفظ اصل یگانگی جمعیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر درباره لزوم حفظ اصل یگانگی این جمعیت، بیان کرد: هلال احمر یک ید واحد است و تمام پرسنل و کارکنان این جمعیت که در هر نقطه ای از کشور مشغول به خدمت هستند، باید دست به دست یکدیگر دهند تا برای حل مشکلات گام برداریم.
وی درباره استفاده جمعیت هلال احمر از فناورهای روز دنیا در زمینه جذب و نگهداشت داوطلبان و اعضای جوانان جمعیت هلال احمر، گفت: باید در این زمینه راه های متفاوتی انتخاب شود و از فناوری های روز دنیا در زمینه جذب و نگهداشت داوطلبان استفاده کرد.

آموزش، اصل مهم در فعالیت های هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر آموزش را اصل مهم در فعالیت های هلال احمر دانست و تاکید کرد: باید نگاه های جدیدی به آموزش ها داشته باشیم، مردم کشور ما شناخت کافی از اهداف و عملکرد هلال احمر ندارند اما این نهاد مردمی و امدادرسان را به عنوان نخستین نهاد امدادرسان و کمک رسان می شناسند.
به گفته وی، استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در زمان انجام عملیات در هر نقطه از کشور ضروری است.
دکتر پیوندی به لزوم توجه به معیشت کارکنان و امدادگران اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده از هشت هزار و 500 نفر از کارکنان جمعیت، 6 هزار و 800 نفر حقوق کمتر از سه میلیون تومان می گیرند و در این زمینه رایزنی های لازم را با سازمان امور استخدامی کشور انجام داده ایم تا در این زمینه مساعدت هایی صورت گیرد.

تقویت ارتباط میان هلال احمر با سازمان های مردم نهاد

پیوندی با تاکید بر اینکه مردم ما، خیر نیکوکار و نوعدوست هستند و در زمان وقوع زمین لرزه کرمانشاه و کمک به مردم مسلمان میانمار حقیقتا خوب عمل کردند، خاطرنشان کرد: باید ارتباط جمعیت هلال احمر با خیرین، نیکوکاران، سازمان های مردم نهاد تقویت شود تا در این زمینه قوی تر از قبل باشیم.

ضرورت چابک سازی ستاد 

محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر هم در این مراسم به ارائه جمع بندی های خود از کارگاه ها و جلسات برگزار شده، اشاره کرد و گفت: کارگاه ها و برنامه ها به خوبی برگزار شد. ما تمام نتایج که در هر کارگاه مطرح شد را دریافت خواهیم کرد و از آن استفاده می کنیم.
دبیرکل جمعیت هلال احمر در مورد جمع بندی خود در زمینه کارگاه ها و جلسات اجلاس، افزود: یکی از مسائلی که باید در برنامه های ما نظر قرار بگیرد اقدام در حیطه وظایف جمعیت هلال احمر است. در حوادث و مسائل مختلف در حال حاضر هر زمانی که نیازی وجود دارد درخواست می کنند ورود پیدا کنیم. اما آیا قرار است در هر قسمتی هر کاری را انجام دهیم یا باید این فعالیت ها بر اساس اصول مشخص انجام شود.
وی با اشاره به ضرورت چابک سازی ستاد و پویایی صف گفت: هر چه ستاد سبک تر باشد و صف ما تحرک بیشتری داشته باشد نتیجه بهتری خواهیم داشت. باید کارهایی کنیم که علاقه مندی به خدمت در صف زیاد و در ستاد کمتر شود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر حضور مدیران در صحنه را از دیگر ضروریاتی دانست که باید مورد توجه قرار بگیرد و گفت: یکی از مشکلاتی که ما در کشور داریم این است که سرلشکر و فرمانده زیاد داریم اما سرباز در صحنه کم داریم.
پیروی باید اشاره به اینکه موضوع آموزش همگانی و آموزش پرسنل باید نهادینه شود. آموزش همگانی بسیار بااهمیت است. در یک حادثه اولین افرادی که سر صحه حاضر می شوند، افراد خودروی عقبی هستند یا در زلزله خود مردم هستند که حضور دارند و می توانند کارهایی بسیار عظیم تر انجام دهند. در اینجا است که نقش سازمان داوطلبان و جوانان اهمیت پیدا می کند. پرهیز از بخشی نگری داخلی و خارجی از دیرکرد موارد مورد نظر دبیرکل جمعیت هلال احمر بود و بر آن تایید کرد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین افزود: ما تاکید داریم که شاخص ها در تمام زمینه ها مشخص شود. تشکیل تیم های تحقیق و توسعه در سازمان ها و معاونت ها و استان از برنامه هایی است که مد نظر قرار دادیم و با استفاده از این تیم ها می توانیم صحیح ترین تصمیم را بگیریم.
وی با تاکید بر ایجاد یک جنبش نرم افزاری در جمعیت هلال احمر و به روز شدن اطلاعات گفت: داشتن اطلاعات به روز از تمام بخش ها می تواند کمک کند تا بدانم در هر زمینه چه شرایطی داریم. نظام مند کردن و جمع آوری اطلاعات و به روزرسانی اطلاعات شکل خواهد گرفت.
اجلاس دو روزه مدیران و روسای شعب جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور که با هدف مرور چالش ‌ها و دستاوردهای چهار دهه گذشته و نگاهی به چشم‌انداز آینده این جمعیت از روز گذشته سه شنبه 25 دی ماه در هتل پارسیان آزادی تهران گشایش یافته بود امروز چهارشنبه 26 دی ماه با تبیین سیاست های کاری جمعیت هلال احمر از سوی رئیس و دبیرکل این جمعیت به کار خود پایان داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران