پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516375 تاریخ : 1399/04/31-12:24:39
,11,
تجهیز بندر شهید رجایی به علائم های کمک ناوبری ساخت داخل

تجهیز بندر شهید رجایی به علائم های کمک ناوبری ساخت داخل

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سیستم کمک ناوبری هوشمند در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد شناور های ورودی و خروجی به بندرشهید رجایی پیاده سازی می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل مکی زاده با بیان اینکه اجرای پروژه سیستم کمک ناوبری هوشمند از ابتدای سال جاری با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است، اظهارداشت: انجام این مهم بدست متخصصان داخلی و با استفاده از طراحی نرم افزار، سخت افزار و فرستنده وگیرنده AIS با بهره گیری از تکنولوژی و استاندارد AtoN) AIS) در بندر شهید رجایی اجرا شد.

وی مهمترین و شاخص ترین قابلیت این سیستم را اطمینان در ناوبری ایمن عنوان کرد و بیان داشت: پیاده سازی این سیستم زمینه ورود و خروج شناورها از بندر را با هر سایز و هر تناژ، حتی در بدترین شرایط آب و هوایی و دید کور با اطمینان و امنیت فراهم می نماید.
مکی زاده در بیان کارایی این سیستم گفت: زمانی که یک بندر به سیستم AIS-AtoN مجهز شود مواردی مانند خاموش بودن چراغ های کانال ورودی، جابه جایی بویه های کانال و حتی خاموش بودن چراغ های ترانزیت نمی توانند تاثیری در عملیات بندر ایجاد کنند.
وی افزود: سیستم AIS- AtoN با علامت گذاری دقیق در نقاط تعریف شده کمک می کند تا کلیه شناور ها و راهنمایان (پایلوت ها ) بتوانند در سیستم کمک ناوبری شناور خود مسیر صحیح کانال ورودی و موج شکن ها را تشخیص داده و حتی زاویه چراغ های ترانزیت را نیز به وضوح مشاهده کنند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سیستم اولیه راه اندازی شده در بندر شهید رجایی اکنون بازوهای داخلی و خارجی موج شکن های رجایی و زاویه چراغ های ترانزیت رجایی را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود: کلیه شناورها بوسیله سیستم ECDIS و AIS خود این موقیعت ها را با دقت بسیار بالا مشاهده کرده و با استفاده از این قابلیت عملیات ورود و خروج شناورها به بندر با اطمینان بسیار بالا انجام می گردد.
وی با بیان اینکه در فاز دوم این پروژه بزودی کلیه سازه های سطحی و زیر سطحی (بویه های کانال، مغرقه ها، لوله، کابل ها) علامت گذاری خواهندشد خاطر نشان کرد: در فاز نهایی نیز مانیتورینگ کلیه بویه ها و بکین ها،کنترل ترافیک دریایی هوشمند تر و ایجاد آلارم اخطار حادثه و همچنین تعریف زون های خطر مانند مناطق لایروبی نشده و کم عمق به این سیستم مجهز خواهند شد.
مکی زاده ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته تاپایان سال اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و بنادر تابعه مجهز به سیستم هوشمند کمک ناوبری خواهند شد و موجبات تردد ایمن شناورها بیش از پیش میسر می شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران