پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446658 تاریخ : 1397/11/01-18:03:27
,10033,
تثبیت کانون‌های گرد و غبار خوزستان با توسعه فناوری شورورزی و ایجاد شهرک های آبزی‌پروری

مهندس علی‌اشرف منصوری خبر داد:

تثبیت کانون‌های گرد و غبار خوزستان با توسعه فناوری شورورزی و ایجاد شهرک های آبزی‌پروری

علی‌اشرف منصوری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور به منظور مهار کانون‌های ریزگرد استان خوزستان و در راستای توسعه فناوری شورورزی و آبزی پروری با رئیس ستاد آب و خشکسالی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های کشاورزی: در این نشست رئیس ستاد آب و خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری طرح پاپلوت 50 هکتاری در دست اقدام ستاد توسعه زیست فناوری کانون شماره یک استان خوزستان را تشریح کرد. وی بیان داشت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های قانونی و تخصصی، شرکت شهرک‌‌های کشاورزی بهترین گزینه برای مهار کانون 5 هزار هکتاری غرب شهرستان هویزه است.

در این نشست، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، از آمادگی کامل این شرکت در جهت ایجاد شهرک‌های آبزی‌پروری و شورورزی در کانون شماره 1 استان خوزستان در سطح 5 هزار هکتار را خبر داد.
مهندس علی‌اشرف منصوری افزود: مطالعات شهرک‌های آبزی‌پروری باید به صورت کامل و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد و منابع موجود صورت گیرد تا ضمن کنترل و مهار ریزگردها در کانون مذکور در استان خوزستان، این اقدام مهم به یک فعالیت اقتصادی در جهت تولید و اشتغال کشاورزان منطقه منجر شود و با واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش با لحاظ کردن توسعه پایدار کمکی به اقتصاد منطقه باشد.
وی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی و تخصیص منابع استانی، می‌توان با بهره‌گیری از مطالعات دقیق زه‌آب و خاک منطقه، الگوی متناسب کانون‌های گرد و غبار برای تولید آبزیان مقاوم (ماهی، میگو و آرتمیا) و گیاهان شورپسند در قالب ایجاد شهرک‌های کشاورزی را طراحی و اجرایی کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 252
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران