پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352659 تاریخ : 1397/04/30-10:52:14
,6,
تبعات پروسه طولانی ترخیص قطعات بر جریان تولید خودروسازان/ خودروهای ناقصی که امکان عرضه به بازار ندارد!

رفع مشکل تولید خودروسازان و قطعه سازان در دستور کار مجلس است؛

تبعات پروسه طولانی ترخیص قطعات بر جریان تولید خودروسازان/ خودروهای ناقصی که امکان عرضه به بازار ندارد!

طولانی شدن پروسه ترخیص مواد اولیه از گمرک از مسائلی است که فقط مربوط به قطعه سازان نیست و در شرایط ارزی کشور، این مساله صنایع بسیاری را با مشکلات جدی روبرو کرده که باید هر چه سریعتر دولت برای رفع این مشکل راهکاری ارائه و مشکلات تولید را حل کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پرشین خودرو، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: صنعت خودرو و قطعه سازی کشور همانند بسیاری از صنایع در ماه های گذشته با مشکلات بسیاری مواجه شده است و مهمترین اقدامی که در وضع کنونی باید انجام شود تامین و واردات قطعات و مواد اولیه مورد نیاز با کمترین مشکل است.

حمید گرمابی افزود : برای رفع مشکلات کنونی صنعت خودرو و قطعه سازی ارائه راهکارهای عملی خیلی راحت نیست.

وی تصریح کرد : در صورتی که تامین مواد اولیه قطعه سازان و قطعات مورد نیاز خطوط تولید خودروسازان به موقع تامین نشود طبعا مشکلات تولید عمیق تر و زنجیر وار مسائل تولید ادامه یافته و غیر قابل حل خواهد شد.

گرمابی گفت : مهمترین اقدام در شرایط فعلی واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز صنعت خودرو با کنترل و نظارت کامل دولت است در غیر این صورت با مشکلات عمده ای در حوزه تولید مواجه خواهیم شد .

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود : بر اساس اطلاعات دریافتی از جریان تولید خودروسازان ، هم اکنون نبود برخی از قطعات موجب تولید ناقص برخی از خودروها شده و به همین دلیل امکان عرضه آنها به بازار وجود ندارد.

گرمابی با اشاره به لزوم تامین ارز مورد نیاز برای خرید مواد اولیه قطعه سازان تصریح کرد : هفته جاری با تشکیل جلسه کمیسیون صنایع به طور قطع این مساله در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت .

وی با توجه به موانع موجود برای ترخیص اقلام وارداتی مورد نیاز قطعه سازان یاد آور شد : متاسفانه طولانی شدن پروسه ترخیص مواد اولیه از گمرک از مسائلی است که تنها مربوط به قطعه سازان نیست و در شرایط ارزی کشور این مساله صنایع بسیاری را با مشکلات جدی روبرو کرده است که باید هر چه سریعتر رفع شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس، همچنین با توجه به نقش نمایندگان به خصوص کمیسیون صنایع مجلس در رفع مشکلات صنعت خودرو به طرح تشکیل کمیته ای در این زمینه پرداخت و گفت : تشکیل کمیته ای برای رفع مشکلات خودروسازان و قطعه سازان کمک خوبی برای حل مسائل موجود خواهد بود اما این مساله بستگی به تصمیم کمیسیون دارد و لازم است ابتدا در این زمینه بحث و بررسی صورت گرفته و با برنامه ریزی دقیقی اجرایی شود.

باید مسائل مربوط به قطعات خودرو را حل کرد / هشداری نسبت به توقف تولید خودروسازان

گرمابی در ادامه با اشاره به برخی از مسائل مطرح در خصوص توجه به داخلی سازی و جذب تکنولوژی و توسعه سرمایه گذاری در صنعت خودرو اظهار داشت : امروز داخلی سازی و جذب سرمایه گذار ، مشکل اصلی صنعت خودرو نیست بلکه در شرایط فعلی باید مسائل مربوط به قطعات خودرو را حل کرد تا با کمترین مشکل وارد شود تا خطوط تولید خودروسازان متوقف و تعطیل نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد : ورود تکنولوژی های جدید به صنعت خودرو و قطعه سازی نیز با توجه به موانع موجود نیز خیلی راحت نخواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 320
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران