پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447181 تاریخ : 1397/11/07-11:16:51
,17,21,
تبدیل پسماندها به برق نیازمند اختصاص اعتبار سازمان بودجه به بخش خصوصی

احمدی لاشکی مطرح کرد:

تبدیل پسماندها به برق نیازمند اختصاص اعتبار سازمان بودجه به بخش خصوصی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 از سازمان برنامه به دلیل نرساندن مالیات دریافتی از کالاهای مخرب برای محیط زیست به بخش خصوصی جهت تبدیل آن‌ها به انرژی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، قاسم احمدی لاشکی  با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مبنی براینکه 10هزارمیلیارد تومان در اختیار وزارتخانه‌ کشور قرار می‌گیرد تا برای تبدیل پسماند به انرژی برق با اولویت مشارکت بخش خصوصی مصرف شود، گفت: پسماندهای شمال کشور به دلیل جذب جمع کثیری مسافر در طول سال به معضل بزرگی تبدیل شده‌اند و هنوز مسئولان راهکاری برای بازیافت و تبدیل آن‌ها به انرژی در نظر نگرفتند به همین دلیل دریا و جنگل‌های شمال کشور به مرحله نابودی رسیده‌اند.  

پسماند رودخانه‌ها و جنگل‌های شمال کشور را در وضعیت بحرانی قرار داده‌اند

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفرجگاه نمک‌آبرود شهرستان چالوس در عرض12 روز میزبان 6 میلیون نفر مسافر می‌شود! لذا باید برای زباله‌ها و پسماندهای آن‌ها نیز فکری کرد چراکه رودخانه‌ها و جنگل‌ها در وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند.

حمایت قانونی مجلس برای تبدیل پسماندها  به انرژی قابل‌تقدیر است

وی با تاکید بر اینکه حمایت قانونی مجلس برای ساماندهی پسماندها و تبدیل آن‌ها به انرژی قابل‌تقدیر است، افزود: امید است در عمل نیز شاهد اراده مسئولان برای اجرایی کردن مصوبه کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن درخصوص دریافت مالیات از کالاهای مخرب برای محیط زیست و اختصاص آن برای تبدیل پسماندها به انرژی باشیم.

ضرورت دریافت مالیات و عوارض از کارخانه‌ها و کالاهای تولیدکننده عارضه

احمدی لاشکی درباره دریافت مالیات از کالاهای مخرب محیط زیست جهت تامین بودجه لازم تبدیل پسماندها به برق و انرژی، توضیح داد: اگرچه باید مالیات و عوارض از کارخانه‌ها و کالاهای تولیدکننده عارضه دریافت شود اما این دریافت باید براساس انضباط مالی و لحاظ کردن سیاست‌های اقتصادی باشد.

سازمان بودجه هنوز اعتبار لازم را در اختیار بخش خصوصی جهت تبدیل پسماندها به انرژی قرار نداده

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه طبق برنامه ششم توسعه نیز دولت باید از کالای مخرب محیط زیست مالیات دریافت کند، اضافه کرد: باوجود دریافت این مالیات، سازمان برنامه، بودجه و محاسبات هنوز اعتبار لازم را در اختیار بخش خصوصی جهت تبدیل پسماندها به انرژی قرار نداده است.

نظارت بر ساماندهی سالانه حداقل 20درصد از حجم پسماندهای موجود با روش مناسب

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 نظارت بر اجرای طرح‌های جامع مدیریت پسماند به‌ویژه در سواحل دریاها، رودخانه‌ها، جنگل‌ها و دشت‌های حاشیه تالاب‌ها و مدیریت سالانه حداقل 20درصد از حجم پسماندهای موجود با روش مناسب را از دیگر تاکیدات این مصوبه دانست.

 طبق مصوبه کمیسوین تلفیق بودجه سال 98، فراهم‌ کردن منابع ارزی و ریالی لازم جهت تبدیل پسماند به کود یا انرژی در طول اجرای قانون برنامه با همکاری بخش خصوصی و شهرداری‌ها، همچنین به‌منظور کاهش اثرات مخرب پسماندهای عادی، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است از فروش کالاهایی که مصرف آن‌ها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود عوارضی را که توسط دولت تعیین شده را دریافت و به ردیف درآمدی شماره 160189 واریز کند.

منابع وصولی از محل درآمدی فوق‌الذکر تا سقف 10هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد، این منابع پس از مبادله موافقتنامه میان وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماندهای حاصل از کالاهای مزبور (ایجاد تاسیسات منطقه ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش خصوصی مصرف شود.

آیین‌نامه اجرایی این بند مشتمل بر میزان عوارض هر کالا، فهرست کالاهای مشمول، نرخ هزینه مدیریت پسماند کالاها و فرآیند اجرایی به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های کشور، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 305
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران