پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466650 تاریخ : 1398/04/01-15:28:48
,17,
تببین خط‌مشی کمیسیون برای یک دوره دو ساله

دومین جلسه کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال برگزار شد

تببین خط‌مشی کمیسیون برای یک دوره دو ساله

در دومین نشست کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران پیرامون برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این کمیسیون بحث و تبادل‌نظر شد. کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال برای اولین بار در دوره نهم هیات نمایندگان اتاق تهران تشکیل شده‌ و قرار است در سایه این کمیسیون به موضوعات مرتبط با کسب‌و‌کار دیجیتال و استارت‌آپ‌ها پرداخته شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، در این نشست برخی از اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود درباره نوع فعالیت کمیسیون در دوره دو ساله پیش‌رو را مطرح کردند. فرزین فردیس، نایب رییس اول کمیسیون، با بیان اینکه سند اولیه تعیین برنامه‌ها و اولویت‌های کمیسیون در هیات رییسه اتاق تهران مورد بحث قرار گرفته ‌است، پیشنهاد داد این سند اولیه در این جلسه نیز به شور گذاشته شود و اصلاحات و موارد تکمیلی به آن اضافه شده و پس از آن به عنوان خط مشی و مبنای فعالیت کمیسیون قرار گیرد.

مجید حسینی‌نژاد دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز موضوع آموزش را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد که آموزش‌ها باید دوطرفه باشد.

سجاد غرقی دیگر عضو این کمیسیون نیز با بیان اینکه با شناخت ظرفیت‌های موجود، باید به سمت تولید راه‌حل‌ها و راهکارها برای رفع موانع پیش روی کسب‌و‌کارهای دیجیتال و استارت‌آپ‌ها پیش رفت، افزود: علاوه بر این در مورد ارزهای رمزنگاری شده باید ابتدا آگاهی‌بخشی لازم صورت گیرد.

افشین کلاهی، دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، نیز در مورد ارزهای رمزنگاری شده گفت: بهتر است ابتدا با وزارت صنعت، معدن ‌و ‌تجارت گفت‌و‌گو و مذاکره شود و پس از آن روی موارد دیگر نظیر مجوزهای لازم، نحوه واردات تجهیزات این بخش، رگولاتوری و سایر موارد مرتبط با این حوزه تمرکز شود.

سیدمجید صدری که ریاست کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران را برعهده دارد، نیز طی سخنانی در رابطه با ارزهای رمزنگاری شده، گفت: مدتی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر روی این موضوع کار می‌کند اما موضوع اصلی این است که این نوع ارز هنوز در جامعه ما جا نیفتاده است و مردم، بیشتر به دنبال سود روزانه حاصل از آن هستند و کسی به فکر تحول دنیای دیجیتال و آینده آن نیست. علاوه بر این ارزهایی چون بیت‌کوین مزایا و معایبی دارد.

شهاب جوانمردی، نایب رییس دوم کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال، نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرعت تغییر و تحولات در دنیای دیجیتال گسترده است و در عین حال باید مراقب بود تا از تهدیدها و فرصت‌های این حوزه غفلت نشود، افزود: اکثر افراد متوجه نیستند که کسب‌و‌کار آنها در حال از بین رفتن است و باید به آنها آگاهی داده شود که به موازات این مساله فرصت‌های جدیدی در حال خلق شدن است.

او با بیان اینکه 97 درصد اقتصاد کشور هنوز مباحث نوآورانه را لمس نکرده‌است، افزود: باید در جهت بزرگ شدن اقتصاد نوآوری حرکت کرد و نقش ما به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها در مرحله اول و سپس مشخص کردن نهادهایی برای ایفای نقش و انتقال آن است.

شهاب جوانمردی گفت: با ایجاد یک اتاق فکر می‌توان روی تبیین برنامه‌های این حوزه متمرکز شد.

مسعود شنتیایی از دیگر اعضای کمیسیون نیز یکی از مشکلات اساسی را نقص در ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین صنایع سنتی و اقتصاد نوآوری و دیجیتال به دلیل عدم سیاستگذاری درست دانست و افزود: این بخش‌ها هر یک به صورت مستقل حرکت و بودجه جداگانه دریافت می‌کنند که متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای نیز در بر نداشته‌اند.

در پایان این نشست، رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال، با اشاره به اینکه باید کاری کرد که دولت بیش از گذشته به بخش ‌خصوصی بها دهد، گفت: در این ارتباط می‌توان به صورت زیرساختی در نهادهای تصمیم‌گیرنده مرتبط با حوزه کسب‌و‌کارهای فناورانه، جایگاهی برای اتاق خلق کرد تا از طریق آن بتوان برای بخش‌خصوصی مطالبه‌گری کرد.

صدری ابراز امیدواری کرد از نشست‌ آینده، کمیسیون به طور متمرکز روی مسایل خاص حوزه فناوری متمرکز شود و بتواند مشکلات موجود را به نتیجه مطلوب برساند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 230
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران