پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488430 تاریخ : 1398/05/05-11:28:39
,11,
تبادل تجربیات مناطق راه آهن برای فرهنگ سازی ایمنی در کاهش سوانح ریلی تاثیرگذار است

قائم مقام راه آهن:

تبادل تجربیات مناطق راه آهن برای فرهنگ سازی ایمنی در کاهش سوانح ریلی تاثیرگذار است

قائم مقام مدیرعامل راه آهن گفت: تبادل اطلاعات، تجربیات و اقدامات در زمینه فرهنگ سازی ایمنی در مناطق مختلف ریلی و استفاده از این تجربیات در کاهش سوانح و حوادث ریلی در کشور بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در جلسه شورای مدیران مناطق مختلف ریلی کشور، افزود: به دلیل اهمیت این مسئله، علاوه بر ابلاغ اعتبارات جاری، اعتبارات امسال در حوزه ایمنی متناسب با اقدامات هر منطقه و بر اساس برنامه های فرهنگ سازی آنها اختصاص خواهد یافت.
عضو هیات مدیره شرکت راه آهن با بیان اینکه باید فرهنگ سازی در حوزه ایمنی بیش از پیش در مناطق ریلی کشور مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: فرهنگ سازی به معنی ایفای نقش قبل از وقوع حادثه است و باید مناطق، اقدامات پیشگیرانه بیشتری در این حوزه داشته باشند، به طور مثال راه آهن تهران در 3 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل توانسته است با انجام فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه مناسب، تعداد حوادث این منطقه را از 28 به 15مورد کاهش دهد.
عاشوری بیان کرد: اقدام در زمینه فرهنگ سازی و اثر بخشی آن در حوزه ایمنی، یک مساله بلند مدت است و در حوزه ریلی تلاش شده است تا در چند سال اخیر با انجام فرهنگ سازی به روش های مختلف، اثر بخشی آن بیش از پیش تقویت شود.
قائم مقام راه آهن اظهارداشت: هر کدام از مناطق مختلف سراسر کشور در حوزه خاصی از ایمنی به دلیل اینکه روزانه با آن درگیر هستند به صورت تخصصی اقدام به فرهنگ سازی کرده اند تا از وقوع هرگونه حوادث در مناطق خود جلوگیری کنند، به همین منظور پیشنهاد می شود تا مناطق با تبادل تجربیات خود در حوزه های مختلف به یکدیگر در حوزه ایمنی کمک کنند.
وی با بیان اینکه هرچه در حوزه ایمنی، فرهنگی سازی و تبلیغ شود باز هم کم است، گفت: بسیاری از مخاطبان ما، مانند عشایر غیور و روستائیان مناطق محروم به دلیل مشغله کاری و عدم دسترسی مناسب به وسایل ارتباط جمعی نمی توانند پیام های فرهنگی حوزه ایمنی ریلی را دریافت کنند و باید برای این قشر نیز برنامه ریزی مناسبی متناسب با وضعیت آن ها جهت آموزش مسائل ایمنی انجام شود.
عاشوری یادآورشد: رویکرد ایمنی و مراقبت های همیشگی در رفتارهای ما به صورت روزانه وجود دارد تا شاهد اتفاقات و حوادث در زندگی خود نباشیم، این رویکرد باید در حوزه مدیریتی نیز به طور مداوم و روزانه رصد شود تا شاهد بروز حوادث و سوانح تکراری در این بخش نباشیم و تا آنجا که امکان دارد، ریسک را در حوزه ایمنی مناطق ریلی، کاهش دهیم.
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: فرهنگ سازی و ثبت حوادث کوچک، اقدامات پیشگیرانه و پیش بینی وقایع قبل از بروز، در حوزه ایمنی باعث می شود تا شاهد اتفاقات و مشکلاتی بزرگی در این بخش نباشیم.
لازم به ذکر است، جلسه شورای مدیران مناطق 21 گانه ریلی کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و در این جلسه علاوه بر مدیران مناطق، اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن، اعضای کمیسیون سوانح مناطق، مدیر کل نظارت بر ایمنی شبکه راه آهن و مدیر کل دفتر تنظیم گری ضوابط و مقررات حضور داشتند و ضمن تبادل نظر در خصوص فرهنگ سازی ایمنی در راه آهن برخی از مدیران مناطق، نقطه نظرات خود را در حوزه ایمنی ریلی با قائم مقام راه آهن مطرح کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 246
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران