پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279683 تاریخ : 1396/02/25-14:32:51
,16,
تبادل تجربه و دانش در همایش نقشه برداری

تبادل تجربه و دانش در همایش نقشه برداری

رئیس سازمان نقشه برداری کشور: ژئوماتیک به تصویر کشیدن زمین و هندسه است و برای رشد و توسعه نیازمند شناخت از پیرامونمان هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، آزموده اردلان در بیست و چهارمین همایش ژئوماتیک تصریح کرد: پارسال هواپیماهای نقشه برداری بازسازی شد و توانستیم بیشترین رکورد را در تصویر برداری کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش پلی برای ایجاد ارتباط بین دستگاههای اجرایی و دانشگاه‌ها و موسسات اجرایی است.
در ادامه همایش امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش هم گفت: ژئوماتیک مجموعه‌ای از تخصص‌های مرتبطی، چون جمع آوری داده ها، جغرافیایی، نگهداری، پردازش و توزیع داده‌های جغرافیایی است که می‌تواند مورد بهره برداری همه سازمان‌ها قرار گیرد.
وی تاکید کرد: داده‌های ژئوماتیک برای مدیریت و برنامه ریزی کلان، امایش سرزمین، توسعه پایدار، امور دفاعی و نظامی و منابع طبیعی کاربرد دارد.
امیر دریادار سیاری افزود: 70 درصد کره زمین را اب فرا گرفته و 80 درصد مردم در کنار دریا به فاصله 200 کیلومتری دریا زندگی می‌کنند و 90 درصد تجارت جهانی کالا از طریق دریا انجام می‌شود؛ بنابراین گزارش، دبیر بیست و چهارمین همایش ژئوماتیک گفت: ارتباط میان اعضای جامعه در جهت تبادل اندیشه و اشتراک دانش از اهداف مهم برگزاری این همایش است.
صدیقی در بیست و چهارمین همایش ژئوماتیک گفت: این همایش باعث می‌شود تا متخصصان حوزه اطلاعات مکانی و علاقه‌مندان به دانش ژئوماتیک، ضمن تعامل مناسب با یکدیگر، از دانش و تجارب هم بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: با توجه به نام گذاری سال به اقتصاد مقاوتی، ایجاد زیر ساخت‌ها در همه پروژه‌های عمرانی کشورلازم است، زیرا مبنای بسیاری از بخش‌ها؛ داده‌های مکانی و نقشه است.
وی افزود: ارائه 43 مقاله شفاهی، 37 کارگاه آموزشی، گزارش فنی و ارائه آخرین فناوری‏‌ها و دستاوردهای عرصه ژئوماتیک از برنامه‌های این نمایشگاه است و در 2 هزار متر مربع با مشارکت بخش‏های مختلف دولتی و خصوصی برپا شده است.

 


منبع:صداو سیما



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران