پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446846 تاریخ : 1397/11/03-13:00:53
,17,21,
تأکید وزیر خارجه بر صدور خدمات به کشورهای منطقه

رضایی کوچی نشست اعضای کمیسیون عمران با ظریف را تشریح کرد:

تأکید وزیر خارجه بر صدور خدمات به کشورهای منطقه

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست اعضای این کمیسیون با ظریف وزیر امور خارجه ابعاد مختلف صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه بررسی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دیدار شب گذشته اعضای کمیسیون عمران مجلس با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، گفت: این نشست با هدف بررسی میزان صادرات خدمات فنی و  مهندسی به کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای برگزار شد.

بازسازی عراق و سوریه بهترین فرصت برای صدور خدمات فنی و مهندسی

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس بر این مسئله تأکید کردند که در شرایط کنونی باید زمینه فعالیت مهندسان و پیمانکاران ایرانی در کشورهای منطقه فراهم شود، به ویژه دو کشور عراق و سوریه بهترین فرصت برای صدور خدمات فنی است.

تشکیل کمیته ویژه صدور خدمات فنی و مهندسی در کمیسیون عمران/ اهمیت صادرات خدمات برای ارزآوری بیشتر

وی افزود: کمیسیون عمران مجلس نگاه ویژه ای به مسئله صدور خدمات فنی و مهندسی دارد و در این رابطه حتی، کمیته ای در این رابطه تشکیل شده است، زیرا افزایش حضور پیمانکاران ایرانی در کشورهای دیگر زمینه ارزآوری را برای کشور به همراه دارد.

رضایی کوچی ادامه داد: در شرایط کنونی شرکت ها و مهندسان توانمندی در کشور وجود دارند که عملکرد این شرکت ها از استانداردهای جهانی نیز بالاتر است، اما با این وجود، به این حوزه کمتر توجه شده و ضروری است که تمام دستگاه ها از جمله وزارت امور خارجه جهت تقویت صدور خدمات فنی و مهندسی اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: حوزه‌هایی مانند نفت و گاز، سدسازی، شبکه های فاضلاب، بزرگراه ها و آزادراه ها و نیروگاه از جمله مواردی هستند که پیمانکاران و شرکت ایرانی می توانند در کشورهای دیگر فعالیت داشته باشند.

ایران ظرفیت صادرات 30 میلیون دلاری خدمات فنی و مهندسی را دارد

وی با اعلام اینکه ایران ظرفیت صادرات 30 میلیون دلاری خدمات فنی و مهندسی را دارد، گفت: متأسفانه تاکنون بخش کوچکی از این ظرفیت استفاده شده است.

تأکید ظریف برای رایزنی با کشورهای منطقه برای صدور خدمات فنی و مهندسی

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر امور خارجه در نشست شب گذشته اعلام کرد که این وزارتخانه تمام تلاش خود را برای رایزنی با کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای و ایجاد زمینه فعالیت شرکت های ایرانی می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 358
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران