پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444181 تاریخ : 1397/10/05-14:20:40
,10025,
تاکید مجدد دبیرکل سندیکای بیمه گران به تدوین آیین نامه بازاریابی

تاکید مجدد دبیرکل سندیکای بیمه گران به تدوین آیین نامه بازاریابی

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه متاسفانه برای بازاریاب ها هیچ آیین نامه و مقرراتی تدوین نشده است، تصریح کرد: سندیکا پیشنهاد کرده است که یک آیین نامه مستقل برای بازاریاب ها در سه شاخه مجزا، نوشته شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، سیدمحمد علیپور روز سه شنبه در "نخستین گفتمان تعاملی بیمه و استارت آپ ها" با بیان اینکه استارت آپ ها باید با صنعت بیمه تعامل داشته باشند تا بتوانند رشد کنند، اظهار داشت: طی سال های اخیر در دو بخش مجزا، بحث ورود استارت آپ ها به صنعت بیمه مطرح شده که بیشتر مربوط به فعالیت استارت آپ ها در بخش فروش است.

وی خاطر نشان کرد: حضور استارت آپ ها براساس احساس نیاز شرکت های بیمه نبوده، یعنی شرکت بیمه ای نبوده که در این زمینه احساس نیاز کند و به دنبال ابزار جدید باشد، ولی افرادی بودند که با تمرکز بر ارتباط بین شرکت های بیمه با مشتریان بیمه و بحث فروش احساس کردند که می توانند فعالیتی داشته باشند و برای این کار سازوکاری تهیه کرده اند.
وی تصریح کرد: شرکت های بیمه نسبت به ورود استارت آپ ها خیلی دیر و خیلی کند واکنش نشان دادند. اخیرا تعداد کمی از شرکت ها هستند که اخیرا بطور جدی به این مسئله پرداختند که امیدوارم این رویکرد آنها جهت گیری درستی داشته باشد و نتایج خوبی را به بار آورد، اما هنوز شرکت هایی هستند که براساس همان عدم احساس نیازی که دارند، در این زمینه فعال نشدند.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه استارت آپ ها نیز سعی نکرده اند که فاصله خود را با شرکت های بیمه را کم کنند، گفت: پس از ورود استارت آپ ها به بازار بیمه، شبکه فروش شرکت های بیمه احساس خطر کردند و نسبت به گذشته فعال تر شدند و انجمن ها و نمایندگان آنها با سندیکا جلساتی برگزار کردند که در این جلسات به آنها گفته شد که استفاده از امکانات IT و اینترنت در کسب و کارها ابزار نو و جدیدی است و در همه دنیا روبه رشد است و در کشور ما نیز اگر به آن بصورت صحیح پرداخته شود به نتایج خوبی می رسیم.
علیپور افزود: به نمایندگان شبکه فروش عرض کردم که هرچه فرار و انکار کنیم، نتیجه معکوس خواهد داد. باید سعی کرد که استارت آپ ها را شناخت؛ اگر می خواهند که کاملا در صنعت بیمه وارد شوند، باید بطور کامل با موضوعات بیمه ای آشنا شوند و شبکه های فروش نیز باید مانند استارت آپ ها سازوکار استارت آپی را بفهمند و متخصصان آنرا بکار بگیرند؛ حتی اگر می توانند استارت آپ هایی را خود طراحی و اجرا کنند.
وی ادامه داد: استارت آپ ها نیز باید از افراد متخصص و خبره صنعت بیمه بیشتر استفاده کنند، تا تعاملی سازنده و مثبت بین دو گروه برقرار شود.
دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران خاطر نشان کرد: استارت آپ ها تمامی توان خود را در بخش فروش گذاشته اند اما شرکت های بیمه به عنوان بیمه گر و به عنوان بنگاه، نیازهای عدیده و بزرگی دارد که می توان از طریق استارت آپ ها برای آنها راه حل های لازم را یافت و امیدوارم اقدام چند ماه گذشته بیمه مرکزی برای امضا تفاهمنامه با معاونت فناوری ریاست جمهوری، شروع خوبی برای ورود استارت آپ ها در این زمینه باید و تاثیر عمیقی بر رشد و گسترش صنعت بیمه داشته باشد.
علیپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم ها و وضعیت اقتصادی کشور، خاطر نشان کرد: صنعت بیمه کشور تابعی از اقتصاد کشور است و به تبع آن، رونق و یا رکود پیدا می کند. این موضوع باعث شده که وضعیت فعلی در بازار بیمه ها ایجاد شود.
وی با بیان اینکه تحریم نیز بر صنعت بیمه اثر داشته، تصریح کرد: بیمه بدون ارتباط با خارج معنا نمی یابد ولی چند سالی است که در این زمینه مشکلاتی داریم و باعث شده که صنعت بیمه نتواند تحولات رشد مورد انتظار را داشته باشد.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، با بیان اینکه اگر در هر بخشی از جمله صنعت بیمه ایرادی وجود دارد، به دلیل سیاست اشتباهی است که در راس هرم مدیریت آن مجموعه گرفته شده، خاطر نشان کرد: لایه های زیرین به راهی می روند که راس هرم برای آن طراحی کرده است.
علیپور با تاکید براینکه در این بخش طی سال های متمادی، دولت بیشترین تصمیمات اشتباه را داشته و نتوانسته مسیر همواری برای فعالان خصوصی و دولتی فراهم کند، ادامه داد: اگر نیروی انسانی متخصصی در صنعت بیمه تربیت نشده، دولت در این زمینه مقصر است و یا اگر رویکرد شرکت ها درست انتخاب نشده نیز مقصر اصلی آن دولت ها بوده اند.
وی از بیمه مرکزی خواست که به این موضوع توجه کند و گفت: بیشتر موضوعاتی که از سوی استارت آپ ها مطرح شده زمینه تامین یا اصلاح آنها و بیمه مرکزی بر می گردد. در سال گذشته در زمینه استارت آپ ها نامه مفصلی به بیمه مرکزی فرستادیم و موضوعات مختلفی را پیشنهاد کردیم که فقط به 20 موضوع مطرح شده در آن نامه، پرداخته شد.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ادامه داد: بیمه مرکزی باید در معماری صنعت بیمه جایگاه مناسبی برای آنها تعریف کند، بطور مثال یکی از عناصر اصلی فعال در صنعت بیمه، بازاریابی است یعنی 80 درصد صدور بیمه نامه های شرکت های بیمه غیرمستقیم است و بیشتر این کار را بازاریاب ها انجام می دهند و تاکنون برای بازاریاب ها هیچ آیین نامه و مقرراتی تدوین نشده است.
وی تصریح کرد: سندیکا پیشنهاد کرده است که یک آیین نامه مستقل برای بازاریاب ها در سه شاخه مجزا که شامل بازاریاب هایی که هم اکنون در شبکه فروش فعالیت می کنند، بازاریاب فروش که مستقیم با شرکت های بیمه همکاری دارد که مشمول ماده 54 قانون بیمه می شوند وبه آنها نمایندگی گفته نمی شود بلکه به نوعی بازاریاب هستند و بخش سوم نیز بازاریاب های آنلاین که همین استارت آپ ها هستند و باید برای آنها ضوابطی تعیین شود که در آن مشخصات سایت، محتوا و حق و حقوق آنها به شرایط قرارداد با شرکت بیمه، حقوق خریداران بیمه و غیره تعریف شود..
وی با بیان اینکه باید راه حل هایی برای رشد و توسعه صنعت بیمه از رکود پیدا کرد، اظهار داشت: استارت آپ ها در این زمینه می توانند کمک های بسیاری کرده و در زمینه های بیمه گری، کاهش هزینه، محاسبات بیمه ای و شفافیت شرکت های بیمه را یاری کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران