پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 432819 تاریخ : 1397/09/14-12:48:50
,10025,
تاکید صنعت بیمه بر استفاده هر چه بیشتر از فناوری‌های نوین

تاکید صنعت بیمه بر استفاده هر چه بیشتر از فناوری‌های نوین

بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه با محوریت «صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات» با حضور معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر اقتصاد، رییس‌کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت‌های بیمه و فعالان این صنعت، روز 13 آذر در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، رییس‌ کل بیمه مرکزی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: رابطه صنعت بیمه با رشد و توسعه اقتصادی رابطه‌ای دو سویه است و خوشبختانه بررسی عملکرد صنعت بیمه نشان‌دهنده رشد اقتصادی در ایران است.

سلیمانی با اشاره به شاخص‌های اصلی صنعت بیمه از جمله حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی در سال 96 بیان کرد: تعداد بیمه‌ نامه‌های صادره در سال 96 نسبت به سال قبل از آن 12 درصد داشته و سهم بخش خصوصی به 68 درصد رسیده است.

وی به ایجاد صندوق بیمه همگانی اشاره کرد و گفت: ایجاد این صندوق به دلیل مشخص نبودن بار مالی آن، هنوز بلاتکلیف است؛ امسال تلاش کردیم که بار مالی آن را به نوعی تامین کنیم تا بتوان در حوزه سوانح طبیعی به ویژه زلزله اموال و دارایی‌های مردم را بیمه کنیم و در زمان بروز حوادثی نظیر سیل و زلزله با مشکل کمتری مواجه باشیم.

رییس‌ کل بیمه مرکزی به تحریم‌ های آمریکا علیه صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: بیمه از جمله صنایعی است که از ابتدای بازگشت تحریم‌ها تحت تاثیر قرار گرفت و پروژه‌های بزرگ و ریسک‌های ناشی از آن، از سوی شرکت‌های خارجی تحریم شد اما شرکت‌های داخلی بلافاصله آن را پوشش دادند. با این حال، برای پوشش اتکایی، انتشار اوراق ریسک در بازار سرمایه را در دستور کار داریم که با توزیع ریسک، پروژه‌های بزرگ را پوشش دهیم.

وی اضافه کرد: در کنسرسیوم شرکت‌های بزرگ که هشت شرکت مشارکت داشتند، 14 شرکت نیز به این کنسرسیوم افزوده شدند تا توزیع ریسک ناشی از پوشش‌ ها بیشتر شود و با این کار،920 میلیارد تومان به ظرفیت نگهداری ریسک این کنسرسیوم اضافه شد تا محدودیت‌های فقدان بیمه اتکایی خارجی را برطرف کنیم.

ضرورت استفاده از ابزار اوراق بهادار بیمه‌ای

در ادامه فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در سخنانی تصریح کرد: از آنجایی که ایران پس از انقلاب در مواقع مختلف با تحریم‌ها و فشارهای خارجی متعدد مواجه بوده باید به پوشش دغدغه‌ها و مخاطرات برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان توجه شود تا تولیدکنندگان در معرض نگرانی‌ها و مخاطرات نباشد.

وی با تاکید بر این‌که بخش تولید علاوه بر جهش‌ های ارزی با مخاطرات متعددی مواجه است، تصریح کرد: شاید بیمه عدم‌النفع، بیمه سودمندی برای شرکت‌ها نباشد، اما این محصول به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان کمک خواهد کرد و موضوعی الزامی و اجتناب‌ناپذیر است، زیرا هر چند وقت یکبار با موانعی برای تولیدکنندگان و صنعت‌گران مواجه است و باید به نقش صنعت بیمه در توسعه و گسترش صنعت توجه داشت.

وی با تاکید بر ضرورت اوراق بهادارسازی بیمه ادامه داد: در شرایط تحریم، این‌گونه روش‌های بیمه‌ای برای مردم و صنعت بیمه بسیار راهگشا خواهد بود.

 انتظارات دولت از صنعت بیمه

معاون اول رییس‌جمهوری نیز در بخش دیگری از این همایش با بیان این مطلب که هدف تحریم‌ها، اقتصاد و زندگی مردم است، افزود: امروز چالش اصلی مقابله با تحریم‌ های ظالمانه آمریکا است و اولویت امروز کشور، کمک به اداره زندگی مردم در مقابل تحریم‎های آمریکاست.

وی با تاکید بر این‌که صنعت بیمه باید به گونه‌ای عمل کند که هیچ بخشی احساس نکند با مشکل و بحران روبه‌روست، ادامه داد: ما از صنعت بیمه انتظار داریم تا از حمل و نقل کشور حمایت کند تا به حیات کاری خود ادامه دهد و هیچ نفتکشی نباید برای حمل کالا مشکل داشته باشد. اطمینان می‌دهم دولت در کنار صنعت بیمه قرار دارد و اختصاص چند میلیارد دلار در شرایط خاص به این صنعت کار دشواری نخواهد بود.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: انتظار ما از صنعت بیمه توجه به مساله اعتماد عمومی است چرا که هیچ سرمایه‌ای برای این صنعت و حتی کشور از اعتماد عمومی بالاتر نیست .

به گفته وی، صنعت بیمه باید از فناوری اطلاعات برای ارتقای خود بهره ببرد زیرا هیچ صنعتی توسعه پیدا نمی‌کند مگر این که به صنعت دانش بنیان متکی باشد.

 در پایان مراسم افتتاحیه این همایش، از 6 استارتاپ فعال با نام‌های «مرکوری»، «ایپاد»، «جهش»، «پیشخوان خدمات بیمه»، «آوانس» و «داناتک» به عنوان کسب و کارهای نوپا در صنعت بیمه با رویکرد فناوری اطلاعات رونمایی شد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 270
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران