پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465218 تاریخ : 1398/03/02-12:15:46
,17,
تاکید رئیس جمهوری بر مشورت با بخش خصوصی است

نایب رئیس اتاق ایران:

تاکید رئیس جمهوری بر مشورت با بخش خصوصی است

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تاکید رئیس جمهوری بر این است که دولتمردان با بخش خصوصی مشورت کرده و پس از آن تصمیم بگیرند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا انصاری چهارشنبه شب در حاشیه دیدار رئیس‌جمهوری با کارآفرینان و فعالان اقتصادی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی افزود: این مشورت بسیار خوب است و دو طرف را به هم نزدیک می کند زیرا هر دوی آنان حسن نیت داشته و به معیشت مردم فکر می کنند.

وی اظهار داشت: دیدار مسئولان عالی رتبه کشور با فعالان اقتصادی می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا دولت و تصمیم گیرندگان را در تماس با صاحب نظرانی که درک واقعی از مسائل اقتصادی دارند، قرار می دهد.
به گفته وی، این جلسات به ویژه زمانی که با رئیس جمهوری تشکیل می شود بسیار لازم است، زیرا در 40 سال‌ گذشته و حتی قبل از انقلاب که دولت از درآمدهای نفتی برخوردار بود به تصمیم گیری بدون مشورت با بخش خصوصی عادت کرده بود.
رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های فنی، حرفه‌ای و مهندسی کشور یادآور شد: گاهی اوقات دولت فکر می کند بخش خصوصی فقط به فکر جیب خودش است، این در حالی است که با رونق اقتصادی کشور، وضعیت بخش خصوصی نیز بهبود یافته و بهبود معاش مردم از همین طریق فراهم می شود.
وی ادامه داد: چنین تماس‌هایی سبب می‌شود این تفاهم از مبنا شکل بگیرد، به ویژه در شرایط حساس کنونی و مواجهه با تحریم‌ها این سرمایه عظیم اجتماعی، انسانی و سازمانی که به صورت بنگاه ها و شرکت ها در کشور وجود دارد، بهترین ابزار دولت برای رفع تنگناهای موجود است.
نائب رئیس اتاق ایران خاطرنشان کرد: در این جلسات نباید فهرست بلند بالایی از مسائل و مشکلات عنوان شود، زیرا فرصت رسیدگی به همه آنها به وجود نمی آید.
وی تاکید کرد: مهمترین مسئله این است که بین دولت و بخش خصوصی به ویژه اتاق‌های بازرگانی که مجمع فعالان بخش خصوصی است، ارتباط و دیالوگ وجود داشته باشد.
به گفته این فعال اقتصادی، کارنامه اتاق های بازرگانی در سال گذشته روشن بود و در بسیاری موارد نظرها و آرایی را ابراز کردند که امروز حقانیت آنها به اثبات رسیده است، وقتی دولت این موضوع را مشاهده می کند، می‌تواند بهتر به بخش خصوصی اعتماد کرده و این ارتباط دو جانبه بیشتر شود.
انصاری اظهار داشت: رفع تنگناهای امروز جامعه نیازمند ورود بیشتر ارز به کشور است، باید هرچه بیشتر به صادرکنندگان تکیه کرده و به آنها میدان داده، اعتماد کرده و پشتیبانی کنیم تا به رفع مشکلات بپردازند.
وی ادامه داد: فعالان اقتصادی به صورت منفرد قادر به حل مشکلات و عبور از تحریم ها هستند، موضوعی که در دوره گذشته تحریم‌ها نیز به روشنی ثابت شد و محدودیت‌های بین‌المللی مانع حرکت آنان نشد، اما در عین حال باید حمایت شوند.
نائب رئیس اتاق ایران ابراز امیدواری کرد در شرایط کنونی تحریم، دولتمردان به تسهیل شرایط برای صادرکنندگان بپردازند زیرا آنان بیرون از کشور گرفتار مشکلات تحریم ها هستند، اما در داخل نیز گرفتار برخی کنترل ها شده اند.
انصاری اضافه کرد: این مشکلات و کنترل ها سبب شد در سال گذشته صادرات و ورودی ارز به کشور کاهش یابد، امروز نیاز داریم از اقدامات اشتباه گذشته درس گرفته و با ایجاد گشایش هایی، در راستای توسعه اقتصادی کشور حرکت کنیم.
وی تاکید کرد: در 50 سال گذشته بسیاری اقتصادها نشان دادند که با تکیه بر صادرات می توان از بحران های اقتصادی خارج شد زیرا امکان رونق تولید را ایجاد می‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران