پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433210 تاریخ : 1397/09/19-16:49:01
,15,10028,
تاکید حناچی بر هوشمندسازی واحدهای تجاری تهران

تاکید حناچی بر هوشمندسازی واحدهای تجاری تهران

حناچی با بیان اینکه 311 هزار واحد خرد صنفی در سطح شهر تهران وجود دارد، تاکید کرد: اگر این تعداد واحد تجاری هوشمندسازی نشود، این موضوع تبدیل به تهدید برای آنها می‌شود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، پیروز حناچی شهردار تهران در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند Smart  Tehran Congress 2018 که امروز (دوشنبه) در محل همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به «سه شنبه های بدون خودرو» از شهروندان تهران خواستار همکاری دوجانبه برای حل معضلات شهری شد.

وی پایداری، زیست پذیری، کاهش آلایندگی آب و هوا، برخورداری از خدمات و کاهش ترافیک را از اهداف این برنامه دانست و گفت: لازمه این کار مدیریت شفاف هوشمند و مشارکت پذیری است و در قالب برنامه منسجم بنام تهران هوشمند در دست پیگیری است.

شهردار تهران با بیان اینکه چهارچوب کلی برنامه بر مبنای شهر خلاق پایه گذاری شده است، افزود: با تحول در زیرساخت‌های شهری تهران تبدیل به شهری خلاق می‌شود همچنین تحول ساختاری در پذیرش فناوری‌های نوآورانه کاری ضروری است.

حناچی با بیان اینکه لازمه هوشمندی شهر تهران سه محور کلیدی فرهنگ، ساختار و زیرساخت‌های شهری و به صورت مستمر تحول مثبت کلیدی است، گفت: محور اول ایجاد تحول فرهنگی در نیروهای انسانی، استعدادهای نهفته و کارکنان شهرداری، محور دوم تحول ساختاری در پذیرش فرایندهای نوآورانه بعنوان ارزش اخلاقی و جایگزینی بروکراسی اداری و تحلیل فرایندها که پاشنه آشیل جدی در حوزه مدیریت شهری است که بی توجهی به آن منجر به فساد ادرای می‌شود. در پایان تحول زیرساختی در استفاده از فناوری‌های نوظهور پیشران در زمینه هوشمندسازی خدمات بعنوان مهم‌ترین محرک باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: اقدامات بسیاری در 20 سال گذشته انجام شد و در طی  15سال گذشته هیچ دیتایی روی موبایل‌ها ایجاد نمی‌شد و باید بعنوان نعمت نوظهور از آن بدرستی استفاده شود و حرکت به سمت شهر هوشمند با استفاده از فناوری بعنوان یک زیرساخت محرک ضروری است.

شهردار تهران با بیان اینکه شهر هوشمند نیازمند شش بعد اقتصاد هوشمند، جابجایی هوشمند، محیط هوشمند، زیرساخت هوشمند و حکمرانی زندگی هوشمند ضرورت دارد، اظهار کرد: افرادی که با فرآیند دیجیتال همراهی نکنند دچار بیماری «گپ دیجیتال» خواهند شد که امکان تحرکات بعدی را می‌گیرد.

حناچی با بیان اینکه 311 هزار واحد خرد صنفی در سطح شهر تهران وجود دارد، تاکید کرد: اگر این تعداد واحد تجاری هوشمندسازی نشود، این موضوع تبدیل به تهدید برای آنها می‌شود.

شهردار تهران ترافیک، فضای پارک و جای پارک به ویژه در مرکز شهر را معضل جدی در مرکز شهر دانست.

وی گفت: حدود 25 درصد تولید ناخالص ملی در دو درصد مساحت کشور وجود دارد که بزرگ ترین تهدید است و بدین معناست که مناطق کشور دیگر توسعه پیدا نکردند.

حناچی با اشاره به بافت‌های فرسوده و بحران و تاب آوری شهر تهران افزود: زلزله در کمین شهروندان است، در مناطق جنوبی در عمق 10متر آجر پیدا می‌شود که نشان از زلزله‌های متعدد در گذشته است. لذا باید پذیرفت زلزله همراه ما است از این رو باید آموزش دید تا چطور با آن برخورد شود.

شهردار تهران با بیان اینکه حرکت به سمت شهر هوشمند انتخاب نیست و یک الزام است، گفت: باید بین شهر الکترونیک و شهر هوشمند تفاوت قائل شد و در مواجه با چالش‌ها عکس العمل‌های مناسب نشان داد و جایی که نیاز است هوشمندانه پیشگیری کرد. ایجاد درآمدهای مالی پایدار موضوع بسیار مهمی است و باید منابع جدیدی در کشور تعریف شود. صدور مجوزها، کارمزد اشتراک داده‌ها محورهای اصلی تعریف شده برای منابع شهر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 350
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران