پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450704 تاریخ : 1397/12/14-13:22:16
,11,
تاکید بر یکسان‌سازی تعرفه‌های گمرکی برای کشورهای عضو کریدور

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی عنوان کرد:

تاکید بر یکسان‌سازی تعرفه‌های گمرکی برای کشورهای عضو کریدور

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از اتخاذ تصمیم برای تاسیس یک شرکت مشترک در کشورهای عضو کریدور شمال-جنوب خبر داد و گفت: یکسان‌سازی و همگن‌سازی تعرفه‌های گمرکی میان اعضا مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفتمین نشست شورای هماهنگی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب ضمن تشکر از وزارت امور خارجه و شرکت‌کنندگان در این نشست گفت: این نشست از روز گذشته آغاز شد و تصمیمات مهم، موثر و راهگشایی در زمینه توسعه کریدور شمال-جنوب در آن اتخاذ شد. امیدوارم به دنبال اجرایی شدن این تصمیمات شاهد افزایش تردد در این مسیر مهم ترانزیتی باشیم.

وی ادامه داد: در این نشست همه کشورها آخرین اخبار توسعه زیرساخت‌های حمل ونقلی خود را اعلام کردند.

آدم‌نژاد تاسیس یک شرکت مشترک میان همه کشورهای عضو را یکی از تصمیمات مهم این نشست عنوان کرد و گفت: تا چندماه آینده این مدل طراحی، کارشناسی و اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: تعیین یک مدیر دولتی کریدور در هر کشور یکی از دیگر از تصمیماتی بود که بر آن تاکید شده است. قرار بر آن شد هر کشور تا یک ماه آینده نماینده خود را به دبیرخانه کریدور شمال-جنوب واقع در وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی معرفی کند.

این مقام مسئول استفاده از کنوانسیون‌های تیر و تیر الکترونیک را یکی دیگر از تصمیمات این نشست دانست و گفت: این کنوانسیون‌ها پیشتر میان هند، ایران و روسیه اجرایی شده بود، قرار بر این شد که این مسیر مجددا مورد ارزیابی قرار گرفته و مشکلات و تنگناهایی که در این مسیر وجود دارد شناسایی شود.

وی ادامه داد: به منظور همکاری و استفاده از اطلاعاتی که در زمینه کریدور وجود دارد قرار بر آن شد این اطلاعات بر روی سایت کریدور توسط تمام اعضا به روز شود.

آدم‌نژاد اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن مصوباتی که در این 2 روز مورد همه اعضا قرار گرفت استفاده بهتری از ظرفیت کریدور شمال-جنوب انجام بگیرد و افزود: به نظر می‌رسد که هنوز استفاده حداکثری از این کریدور صورت نمی‌گیرد، اما خوشبختانه تمام کشورهایی که در این اجلاس شرکت کرده بودند برای استفاده از مسیر کریدور شمال-جنوب به منظور افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی هم‌نظر بودند.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی به طرح موضوع تعرفه‌های گمرکی درهفتمین نشست شورای هماهنگی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب اشاره کرد و گفت: همگن‌سازی و همگام ‌سازی تعرفه‌ها به ویژه در زمینه ریلی مورد تاکید قرار گرفت. امیدوایم این اتفاق در 3 ماه آینده انجام شود.

وی ادامه داد: یکسان‌سازی تمام عوارض نیز جزو مواردی بود که در این نشست مورد تاکید اعضا قرار گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران