پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399032 تاریخ : 1397/07/23-14:05:10
,21,
تاکید بر برخورد صریح با موضوع مدرک جعلی سید مهدی هاشمی/ تقدیر از اقدامات موثر آخوندی در مقابله با فساد

نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

تاکید بر برخورد صریح با موضوع مدرک جعلی سید مهدی هاشمی/ تقدیر از اقدامات موثر آخوندی در مقابله با فساد

جعل مدرک مهندسی باعث سرخوردگی مهندسان شد

نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات مثبتی در حوزه مبارزه با فساد در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است، گفت: برخورد صریح آخوندی با موضوع مدرک جعلی سیدمهدی هاشمی رییس اسبق کمیسیون عمران مجلس و سازمان نظام مهندسی ساختمان قابل تقدیر است

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ سیدهادی بهادری، نایب رییس دوم کمیسیون عمران و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات ضد فساد وزارت راه و شهرسازی با مدیریت آخوندی گفت: انصافا اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است که نتایج آن را می‌توان در چند حوزه دید.

وی استفاده از مهندسان جوان در پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازهای شهری را نتیجه این اقدامات دانست و افزود: استفاده از نیروهای جوان زمینه از بین رفتن برخی از مفاسد را ایجاد می‌کند. پیش از این برخی از مسئولین ادارات با نفوذ زیادی که داشتند، امکان کار مهندسان جوان را سلب کرده بودند.

بهادری به بحث ارجای نظارت نیز پرداخت و گفت: مسئولیت ذاتی شهرداری‌ها کنترل و نظارت ساختمان است و نظارت باید به شهرداری ها واگذار شود.

وی ادامه داد: اکنون خود شهرداری ها باید تحت نظارت باشند، چراکه احساس مسئولیت نمی‌کنند و مدام مرتکب تخلف می‌شوند. وقنی مسئولیت را به شهرداری‌ها واگذار کنیم، زمینه فساد کمتر می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اکنون تخلفات در ساخت و ساز بیداد می‌کند و پرونده اکثر ساختمان‌ها در ساخت و ساز به کمیسیون ماده 100 ارجاع می‌شود. اما با این تصمیم، وزارت راه و شهرسازی می‌تواند بحث نظارت در ساخت و ساز را بهبود بخشد. این‌ها نکات مثبت بخشنامه ارجای نظارت است.

تجلیل از آخوندی به خاطر برخورد با رییس پیشین نظام مهندسی

نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس اسلامی در ادامه سخنان خود به مدرک جعلی سیدمهدی هاشمی رییس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این یادگار دوران احمدی نژاد است که مدرک کاغذ پاره تلقی شد و بی اهمیتی و بی ارزشی مدرک در آن زمان بین مدیران تسری پیدا کرد. در آن دوران اکثر مدیران مدارک دکتری و ... گرفتند در صورتی که در کلاس‌های روتین دانشگاهی شرکت نکردند.

وی ادامه داد: یک نمونه از این موارد که واقعا جای سوال داشت آقای سیدمهدی هاشمی بود که به عنوان رییس مجموعه نظام مهندسی کشور، مدرک لیسانسش زیر سوال رفت.

بهادری جعلی بودن مدرک رییس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان را عامل سرخوردگی مهندسان کشور دانست و گفت: در یک جمع 600 هزار نفری مهندس کشور، کسی رییس مجموعه می‌شود که مدرک قلابی دارد. این مساله به آن 600 هزار نفر بسیار آسیب زد. به لحاظ روحی و روانی مهندسان کشور بسیار ناراحت شدند که کسی بدون مدرک لیسانس به مجلس راه یافت و رییس سازمان نظام مهندسی و کمیسیون عمران مجلس شد.

وی افزود: اینکه آقای آخوندی خیلی صریح با این فساد و جعل برخورد کرده، جای تقدیر دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نامه حمایت از آخوندی را امضا می‌کنم، گفت: عملکرد آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، در حوزه حمل و نقل، ریلی و هوایی قابل دفاع است.

وی ادامه داد:  در بخش مسکن می‌توان نقدهایی به این وزارتخانه وارد کرد. همچنین در بحث بازآفرینی شهری هم باید تلاش شود تا این موضوع بین مردم بازتاب بهتری پیدا کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران