پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463690 تاریخ : 1398/02/10-16:49:54
,13,
تاکنون 100 میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل به کشاورزان پرداخت شد

یک مقام مسئول اعلام کرد:

تاکنون 100 میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل به کشاورزان پرداخت شد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: از 15 فروردین بازدید از مزارع آسیب دیده آغاز و تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان برای جبران خسارت به 24 هزار و 269 کشاورز دارای بیمه پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدابراهیم حسن نژاد افزود: تاکنون 100 میلیارد تومان خسارت به بیش از 24 هزار مورد خسارت به کشاورزان، باغداران، دامداران، زنبور داران و آبزی پروران آسیب دیده از سیل اخیر پرداخت شده است.

وی حجم خسارت‌های وارد شده به اراضی زراعی تحت پوشش بیمه را حدود 153 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بیش از 32 هزار هکتار از باغات بیمه شده، از سیل اخیر آسیب دیده‌اند.

حسن نژاد مجموع خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی تحت پوشش بیمه را تا کنون 750 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: پرداخت‌ها همه روزه انجام می‌شود و امیدواریم با تیم‌هایی که در مناطق مختلف کشور مستقر هستند و ارزیابی خسارت‌ها، ظرف یک ماه آینده، کل خسارت کشاورزان دارای بیمه، پرداخت شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل اخیر به بخش محصولات زراعی وارد شده است گفت: محصولات باغی آسیب دیده نیز در رتبه دوم قرار دارند.

حسن نژاد با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از محصولات زراعی 100 درصد از بین رفته است افزود: در مورد محصولات باغی، سطح خسارتی که وارد شده، در خصوص کاهش محصولات و آسیب دیدگی است که این‌ها باید ارزیابی دقیق‌تری صورت گیرد و درصد باغاتی که آسیب دیده‌اند مشخص و به نسبت آسیب دیدگی، خسارت پرداخت شود.

وی تعداد کشاورزان بیمه شده را در استان‌های مختلف، متفاوت خواند و گفت: در استان خوزستان 40 درصد کشاورزان، تحت پوشش بیمه هستند و از 177 هزار هکتار اراضی کشاورزی اعم از بیمه شده و بیمه نشده که آسیب دیده‌اند، بیش از 65 هزار هکتار از این اراضی در استان خوزستان و دارای بیمه کشاورزی هستند.

حسن نژاد با بیان اینکه بیشترین آسیب در خصوص محصولات زراعی، در استان خوزستان بوده است افزود: ارزیابی‌ها همچنان در حال انجام است.

وی بیمه کشاورزی را از نوع بیمه اموال اعلام کرد و گفت: متأسفانه نه فقط در کشور ما بلکه در دنیا، بیمه اموال کمتر مورد استقبال کشاورزان و مردم قرار می‌گیرد.

حسن نژاد افزود: تنوع بخشی به گزینه‌های بیمه‌ای و تلاش برای اینکه کشاورزان، سطوح بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار دهند از اولویت‌های کاری صندوق بیمه کشاورزی است.

وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تحت پوشش بیمه قرار دادن اراضی کشاورزی و باغی را ضروری دانست و افزود: در بحث بیمه محصولات کشاورزی، فراگیری بیمه نیز حائز اهمیت است.

حسن نژاد گفت: بخشی از مناطقی که ریسک کمتری دارند، کشاورزان مایل به بیمه کردن اراضی خود نیستند و یا در بعضی از مناطق، ریسک با زمان طولانی اتفاق می‌افتد و کشاورز ممکن است تصور کند که خطری اتفاق نمی‌افتد و محصولات خود را بیمه نکند.

وی با بیان اینکه مخاطرات اقلیمی خیلی قابل پیش بینی نیستند افزود: در بخش کشاورزی، شدت خطرات بسیار بالاست و وقتی بروز کند آسیب‌های آن جدی است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه این بیمه، یک بیمه حمایتی است اظهار داشت: بیمه کشاورزی به هیچ عنوان سود ده نیست و منافعی برای صندوق ندارد.

حسن نژاد بر تحت پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی از سوی کشاورزان تاکید کرد و گفت: بیش از چهار و نیم میلیون کشاورز در کشور مشغول به کار هستند که سالانه حدود 2 میلیون کشاورز، اراضی خود را بیمه می‌کنند و دو و نیم میلیون کشاورز، تحت پوشش بیمه نیستند.

تا یک ماه آینده، پرداخت خسارات مابقی کشاورزان دارای بیمه

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی همچنین از پرداخت خسارات باقیمانده کشاورزان بیمه شده آسیب دیده از سیل اخیر تا یک ماه آینده خبر داد.

حسن نژاد گفت: از 15 فرودین بازدید از مزارع آغاز شد و تاکنون بیش از صد میلیارد تومان خسارات به 24 هزار و 269 کشاورز دارای بیمه پرداخت شده است.

وی خسارات ناشی از سیل اخیر به کشاورزان بیمه شده را حدود 750 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین خسارت به محصولات زراعی وارد شده و محصولات باقی نیز در مرحله بعدی قرار دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران