پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 303057 تاریخ : 1396/06/05-16:02:38
,10026,
تامین‌اجتماعی گام‌های بزرگی برای اجرای طرح تحول سلامت برداشت

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی:

تامین‌اجتماعی گام‌های بزرگی برای اجرای طرح تحول سلامت برداشت

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم طرح نسخه الکترونیک درمان را کلید زدیم که به سرعت در کل کشور گسترش یافت، گفت: اکنون در این زمینه پیشتاز هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر محمدعلی همتی در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان نمونه تامین اجتماعی استان تهران، ضمن گرامیداشت این ایام اظهار کرد: باید تلاش کنیم اعتماد به پزشکان در جامعه تداوم یابد.

وی افزود: هنوز از خاطرمان نرفته است که چهارسال پیش در چه شرایطی گرفتار بودیم و چه حاشیه‌هایی را متحمل شدیم. خوشبختانه دولت یازدهم از همان ابتدا برنامه محوری را مدنظر قرار داد و ما در تامین اجتماعی در همان ماه‌های نخست برنامه استراتژیک را تصویب و اجرا کردیم.
عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه خوشبختانه پس از استقرار دولت دوازدهم، اعضای شورای عالی نظام پزشکی نیز انتخاب و رئیس نظام پزشکی که از پزشکان خوشنام و اصیل است مستقر شد، گفت: امید است با شرایط مهیا شده چهار سال درخشان را در حوزه سلامت تجربه کنیم.
وی افزود: رئیس جمهور تاکید داشت که طرح تحول سلامت به جد پیگیری و منابع مالی آن به طور کامل دیده شود.
دکترهمتی با بیان اینکه در چهار سال گذشته در تامین اجتماعی گام های بزرگی برای طرح تحول سلامت برداشتیم که در آینده هم همین‌گونه ادامه می یابد، عنوان کرد: در این دوره چهارساله پیش رو، باید بیشترین توجه به کنترل هزینه‌ها معطوف شود.
وی افزود: در تامین اجتماعی به عنوان خریدار خدمات پزشکی باید حتما راهنماهای بالینی را اجرا کنیم. همچنین پزشک خانواده باید تصحیح شود و به سرعت گسترش یابد.
عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه خوشبختانه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برنامه‌های خوبی برای ادامه طرح تحول داریم و باید به آن توجه کنیم، گفت: 6700 پزشک در این سازمان فعالیت دارند که 3700 نفر از آنها متخصص هستند.
دکترهمتی با بیان اینکه حدود 70 برنامه عملیاتی را طراحی و اجرا کردیم که یکی از آنها ارتقای هتلینگ است، اظهار کرد: ارتقای هتلینگ در افزایش میزان رضایت مردم و کادر بیمارستانی نقش پررنگی داشته است.
وی در ادامه ضمن گرامیداشت مقام پزشک گفت: یکی از نشانه های زنده بودن ملت ها، توجه به مفاخر گذشته است و ما در این زمینه فرهنگ غنی و گذشته پرباری داریم.
وی افزود: مهمترین مفاخری که به آن توجه می کنیم، مفاخر پزشکی هستند که سردمدار آنها ابن سیناست و همه ما پزشکان وی را الگویی بی‌بدیل می دانیم.
عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه باید این میراث گذشتگان را گرامی داشت و از آن درس گرفت، گفت: در کشور ما طبیب و طبابت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و مظهر احیاگری، کاهش درد و ایجاد آرامش است. پزشکان در این مسیر تلاش می کنند تا با دم مسیحایی خود از رنج مردم بکاهند.
دکترهمتی ادامه داد: در سایه سار این فرهنگ غنی و بالنده، دانشمندان بزرگی چون ابن سینا و زکریای رازی تربیت شده اند که فروغ علم و اندیشه آنها همچنان راهگشاست.
وی با بیان اینکه روز پزشک فرصت خوبی برای ماست تا با کمک و همفکری مشکلات پیش روی این جامعه را حل وفصل کنیم، گفت: با مسیر سخت و طولانی پزشک شدن آشنا هستیم. این مسیر سخت، طولانی و پر از دغدغه است. استرس و فشار روانی که پزشکان تحمل می کنند، بسیار بالاست اما همه قبول داریم بزرگترین وظیفه آنها خادم ملت بودن است.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی تهران در ادامه این مراسم با اشاره به وجود 10 بیمارستان، 2 دی کلینیک و 17 درمانگاه تخصصی در استان تهران و با بیان اینکه 9 میلیون بیمه شده و 9 هزار کارمند داریم و 1167 پزشک و داروساز در این مجموعه خدمت می کنند، گفت: 30 درصد درمان کشور را بر عهده داریم و در سال‌های گذشته فراز و نشیب های زیادی را طی کرده‌ایم.
وی افزود: برنامه‌های ستادی و کشوری مختلفی در دولت یازدهم به اجرا در آمده است که از جمله آنها می‌توان به ارتقای هتلینگ بیمارستانی اشاره کرد. طرح ارتقای هتلینگ در سال 95 از استان تهران و با اعتبار 27 میلیاردی شروع شد. در سال جاری بیمارستان های تامین اجتماعی از جمله آیت الله کاشانی، لواسانی و فیاض بخش وارد طرح شدند و تا پایان سال به بهره برداری می رسند.
دکترخسروانی مقدم با بیان اینکه به تبع سیاست های کلان درمان، برنامه های مختلفی در سال های اخیر رقم خورده و افتخارات خوبی کسب کردیم، عنوان کرد: به عنوان نمونه 10 بیمارستان ما در اعتبار بخشی حائز درجه یک شدند.
وی ادامه داد: در درمان غیرمستقیم نیز آمارها بالا و قابل توجه است و با 8296 مرکز طرف قرارداد هستیم. خوشبختانه در چهارسال اخیر حتی یک روز حقوق پزشکان به تعویق نیفتاد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 329
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران