پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349824 تاریخ : 1397/03/07-15:34:04
,13,
تامین نیاز بازار داخلی و افزایش قیمت گوشت قرمز ابر چالش است/تعداد دام به علت شیوع عوامل بیماری زا رو به کاهش است

تامین نیاز بازار داخلی و افزایش قیمت گوشت قرمز ابر چالش است/تعداد دام به علت شیوع عوامل بیماری زا رو به کاهش است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز و تامین پروتئین مورد نیاز برای جمعیت رو به افزایش از جمله ابر چالش های وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، یوسف داوودی در جلسه مشترک با رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه حساسی به لحاظ ورود و شیوع بیماری های دام و طیور قرار دارد افزود: با توجه به تهدیدات ورود بیماری شایع در کشورهای همسایه و همچنین تهدیدات بیولوژیک در منطقه تامین نیازهای پروتئینی و محصولات و فرآورده های دامی از جمله گوشت قرمز از جمله ابر چالش های وزارت جهاد کشاورزی است .

وی گفت: جمعیت کشور در حال افزایش و تعداد دام به علت شیوع عوامل بیماری زا رو به کاهش است این مسئله نشان دهنده اهمیت و حساسیت سازمان دامپزشکی در حفظ سلامت، بهداشت و تامین امنیت غذایی است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از عملکرد مجلس در تامین بودجه سازمان دامپزشکی کشور و چگونگی حمایت از این سازمان انتقاد کرد و افزود: باید به سازمان دامپزشکی چه از لحاظ تامین مالی و بودجه و چه از لحاظ علمی و پژوهشی توجه می شد اما نشد.

داوودی از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار علاوه بر بودجه های مصوب برای تامین واکسن رایگان خبر داد و گفت: سازمان دامپزشکی کشور امسال قرار است این بودجه را برای واکسن رایگان دامها اختصاص دهد.

وی همچنین بخشش جریمه و سود وامهای دامداران از مصوبات حمایتی مجلس دانست و تصریح کرد: با توجه به محدودیت مالی و اعتباری دولت برخی مصوبات اجرا نمی شود که این مورد نیز از آن جمله است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس میزان تلفات مرغداری ها در پی شیوع آنفلونزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته بیش از 35 میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: مرغداران در پی این اتفاق خسارت بسیار بزرگی دیدند و آسیب شدید اقتصادی به صنعت وارد شد.

داوودی در این جلسه با اشاره به حضور موفق سازمان دامپزشکی ایران در اجلاس جهانی دامپزشکی در کشور فرانسه گفت: در این سفر مقرر شد با­ سرمایه گذاری مشترک ایران و فرانسه واکسن موردن نیاز طیور در کشور فرانسه تولید شود.

وی حجم مبادلات کشاورزی ایران و فرانسه را قابل قبول دانست و افزود: مجموع مبادلات تجاری دو کشور در 6 ماه نخست سال 2018 چهار میلیارد یورو است که 2 میلیارد یورو در گروه محصولات و کالاهای غیرنفتی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 227
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران