پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463228 تاریخ : 1398/02/04-15:46:26
,10028,22,
تأمین منابع پایدار، لازمه انجام به هنگام تعهدات سازمان تامین اجتماعی است

گفتگو؛ حجت نادری، رییس شعبه تامین اجتماعی سه تبریز:

تأمین منابع پایدار، لازمه انجام به هنگام تعهدات سازمان تامین اجتماعی است

حجت نادری، در تاریخ 97/05/16 به سمت سرپرست شعبه سه تبریز، به عنوان یکی از شعب تیپ ممتاز اداره کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، منصوب شد و مراحل انتصاب خود را بر اساس شیوه نامه ارزیابی و انتصاب مدیران سپری نموده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، نادری بعد از سپری شدن حدود 7 ماه از انتصاب وی به این سمت، مصاحبه ای در جهت تشریح چالشها، برنامه ها و اهداف شعبه سه تبریز در راستای برنامه های عملیاتی سازمان، توسط اداره روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با ایشان انجام شده که به شرح ذیل است:

 

آقای حجت نادری، ضمن تبریک انتصاب جنابعالی به عنوان سرپرست شعبه سه تبریز، لطفا جهت شناخت بیشتر مخاطبین، خویش را معرفی نمایید.

حجت نادری هستم، متولد سال 1346، شهرستان گرمی، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی در گرایش منابع انسانی و در حال ادامه تحصیل در مقطع دکتری این رشته می باشم. فعالیت خود در سازمان تأمین اجتماعی را از تیر ماه سال 1370 به عنوان کارمند نامنویسی و حسابهای انفرادی شعبه آذرشهر آغاز نموده و توفیق خدمت به مخاطبین سازمان تأمین اجتماعی در مسئولیت اجرائیات شعبه آذرشهر، رییس شعبه اسکو و رییس شعبه مرند را در سوابق مدیریتی خود دارم.

 

لطفا محدوده و دامنه فعالیت شعبه سه تبریز را جهت اطلاع خوانندگان این مصاحبه بیان فرمائید.

شعبه سه تبریز درسال 1362 در محل استجاری تشکیل و در سال 1367 در طبقه همکف و اول ساختمان اداره کل استان استقرار یافت و سپس با جابجایی اداره کل استان به ساختمان جدید، در محل فعلی اش (اداره کل سابق) استقرار و در حال حاضر به عنوان شعبه تیپ ممتاز بالغ بر 60 هزار بیمه شده اصلی و 25 هزار و 700 نفر بازنشسته و مستمری بگیر را تحت پوشش دارد که با احتساب افراد تبعی، 202 هزار نفر از جمعیت کلانشهر تبریز را شامل می گردد. همچنین بیش از 11 هزار و 600 کارگاه فعال و نیمه فعال در محدوده این شعبه قرار دارد.

 

چالشهای فعلی و آتی سازمان در حوزه خدمت خود را چه می دانید و چه برنامه هایی برای رفع آنها دارید؟  

با توجه به شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر فضای کسب و کار و نیز نرخ بالای افزایش دستمزد در سال 98، پرداخت حق بیمه بویژه در حوزه بیمه شدگان اختیاری با چالشهایی مواجه شده است که شاهد آن هستیم که بیمه شدگان تقاضای عقد قرارداد بیمه های حرف و مشاغل آزاد، بدون درمان داشته و در برخی موارد نیز از ادامه بیمه پردازی، منصرف می شوند. همچنین در حوزه کارگاه های تحت پوشش نیز عدم پرداخت دستمزد و کارکرد واقعی به عنوان فرار بیمه ای مشهود می باشد که این امر پایداری منابع سازمان را با مشکل مواجه می نماید، لذا در وهله اول با استفاده از تسهیل و روانسازی امور و ارائه مشاوره های تخصصی و کارشناسی به منظور آگاه سازی مخاطبین از خدمات و مزایای سازمان، در پی حفظ وضعیت موجود بوده و به دنبال آن با افزایش تعامل مؤثر با کارفرمایان و نهادهای کارگری، دامنه شمول تأمین اجتماعی را در راستای توسعه امنیت و عدالت اجتماعی، با شناسایی و جذب بیمه شدگان جدید در حوزه بیمه شدگان اجباری و توافقی، گسترش خواهیم داد.

 

همچنین وصول مطالبات معوق، از دیگر موضوعات پیش روی سازمان می باشد که در شعبه سه تبریز نیز با توجه به مطالبات معوق بالغ بر 80 میلیارد تومانی، فعال سازی کمیته های وصول و نیز پیگیری مطالبات، با مشارکت جدی مدیریت و کارشناسان اداره کل استان در دستور کار قرار گرفته است.

 

نقاط ضعف و  قوت متأثر از عوامل محیطی را در حوزه عملکرد خود چه می دانید و چه تدابیری برای مواجهه با آنها اندیشیده اید؟ 

سازمان تأمین اجتماعی با توجه به کارکردهای خود به طیف وسیعی از اقشار مختلف جامعه، شامل کارفرمایان ، کارگران و بازنشستگان ارائه خدمت می نماید که این مهم لزوم تکریم مراجعین و رعایت اخلاق اداری و اسلامی را می طلبد و در این راستا آموزشهای تخصصی و اداری همکاران پیش بینی شده و به صورت مدون طی سال، اجرا می گردد. همچنین ارتقای آگاهی عمومی مخاطبین از قوانین و مقررات از جمله موضوعاتی است که خواهد توانست نسبت به کاهش عوامل محیطی مضر به سازمان کمک نماید، لذا برگزاری جلسات آموزشی با حضور نمایندگان کارفرمایان و کارگران به عنوان برنامه های اولویت دار شعبه مورد توجه بوده و همگام با سیاستهای اداره کل استان، نشستها و جلسات هم اندیشی و آموزشی برگزار می گردد.

 

اهداف و برنامه های اولویت دار شعبه سه تبریز در سال جاری چیست؟

در راستای برنامه های کلان سازمان، توسعه خدمات غیرحضوری به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه مخاطبین، کاهش هزینه های اداری و نیز دسترسی سریع و آسان به خدمات، از مهمترین اولویتهای کاری شعبه بوده و از سال 97، این موضوع مورد توجه جدی همکاران بوده و جلسات و نشستهایی در این خصوص انجام شده و مورد استقبال مخاطبین سازمان نیز قرار گرفته است که امیدوار هستیم با تکمیل زیرساختها و رفع نواقص موجود این خدمات هر چه بیشتر توسعه یابد. 

 

از موضوعات مهم دیگر، وصول به هنگام مطالبات سازمان در راستای انجام به موقع تعهدات می باشد که در این راستا نسبت به فعال سازی کمیته های وصول در جهت شناسایی و وصول مطالبات معوق با لحاظ شرایط و توان پرداخت کارگاه های مدیون و نیز وصول حق بیمه جاری اقدام شده است.

 

در راستای توسعه منابع انسانی، ارتقای انگیزش کارکنان، ارزیابی عملکرد و شایسته سالاری در شعبه چه برنامه هایی پیش بینی شده است؟

منابع انسانی به عنوان مهمترین سرمایه زیربنایی هر سازمان بویژه سازمان خدمت رسانی چون سازمان تأمین اجتماعی است و لازم است نظریات آکادمیک با ضوابط اداری در راستای توسعه منابع انسانی و ارتقای بهره وری و کارایی نیروی کار مورد توجه قرار گیرد.

 

با عنایت به استقرار میز خدمت در شعب تأمین اجتماعی، بستر توانمندسازی کارکنان و جانشین پروی به نحو مطلوب فراهم شده و در این چارچوب سعی می شود، مزایای انگیزشی بر اساس سنجش و ارزیابی عملکرد واقعی کارکنان تخصیص یابد تا بدین طریق ضمن ایجاد مشوقهای لازم برای بهبود و تلاش مستمر، زمینه مشارکت فعال همکاران در تحقق اهداف سازمانی مهیا شود. یقیناً ایجاد چنین فضایی موجب خواهد شد همکاران در راستای رقابت سالم در مسیر تعالی حرکت نموده و شایستگی بر امور مسلط گردد.

 

در راستای دستیابی به اهداف سازمانی، نحوه تعامل شما با شرکای اجتماعی و ذینفعان چگونه خواهد بود؟

همانگونه که اعلام شد، تعامل با شرکای اجتماعی در اولویت کاری شعبه قرار گرفته و در حال حاضر سه گروه کارشناسی با حضور بنده و معاونین شعبه ، به صورت دوره ای به کارگاههای تحت پوشش مراجعه نموده و ضمن بررسی مشکلات کارگاهها به عنوان ذینفعان سازمان، از مطالبات و انتظارات مخاطبین در جهت بهبود و اصلاح فرآیندها و رویه های کاری مطلع شده و در چارچوب اختیارات نسبت به اغنای آنان اقدام می گردد و در مواقعی نیز مراتب به اداره کل استان جهت اتخاذ تدابیر لازم ارجاع می شود.

 

جهت ارتقای مهارت و توسعه فردی خود چه برنامه هایی دارید؟

همواره آموزش و فراگیری را بر خود وظیفه می دانم و سعی می کنم ضمن ادامه تحصیل در دانشگاه و تسلط به مبانی علمی و نظریات آکادمیک، قوانین و مقررات سازمان و شرح وظایف حوزه های مختلف را به صورت مستمر مطالعه نموده و دانش اداری و تخصصی خود را ارتقا دهم.

 

گفتگو از: حمیدرضا نائب خسروشاهی رئیس روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 317
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران