پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489075 تاریخ : 1398/05/15-22:26:01
,8,
تامین مالی جمعی از مهم‌ترین اقدامات اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار

تامین مالی جمعی از مهم‌ترین اقدامات اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار

شاپور محمدی: تامین مالی به تصویب شورای عالی بورس نیز رسیده است؛ در تامین مالی جمعی، سازمان بورس می‌تواند در حوزه‌های مختلفی نظیر سینما، تولید محتوای فرهنگی و کتب ورود کند و در تامین مالی محصولات فرهنگی نقش داشت باشد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین معرفی آثار برگزیده سومین جشنواره بورس و رسانه با بیان اینکه جشنواره بورس و رسانه یکی از جشنواره‌هایی که در دنیا نظیر ندارد، افزود: این جشنواره کمک می‌کند شناخت مردم از بازار سرمایه افزایش یابد و به تبع آن شاهد ورود افراد بیشتری به این بازار باشیم.

وی با اشاره به رشد 20 درصدی ارسال آثار نسبت به سال گذشته گفت: در دوره سوم 820 اثر ارسال و مورد داوری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خبر و رسانه از صحت، دقت و اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: تمامی فعالان بازار سرمایه نیز می‌دانند کارایی این بازار زمانی افزایش پیدا می‌کند که فعالان بتوانند از کارایی اطلاعات ورودی استفاده‌های مناسب را داشته باشند؛ در این زمینه بحث خبر و اطلاعات دو واژه جدا نشدنی از بورس و بازار سرمایه به شمار می‌رود و انتشار صحیح و با سرعت خبرهای اقتصادی و سیاسی در کشف قیمت سهام شرکت‌ها تاثیر بسزایی دارد.

محمدی بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند یکی از مهم‌ترین مبلغان فرهنگ‌سازی باشند، افزود: رسانه‌ها راه آشنایی با بازار سرمایه در تمامی سطوح هستند. زمانیکه آموزش‌های سنتی و کلاسیک دانشگاهی نمی‌تواند به اندازه رسانه‌ها اثر داشته باشد، باید به نقش رسانه بیش از هر دوره ای توجه کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید براینکه رسانه‌ها می‌توانند در تمامی دستگاه‌های اجرایی نقش بی‌بدیلی داشته باشند، گفت: رسانه‌ها به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کنند و در زمینه اجرای برنامه‌های جدید نظر مطالبه‌گران را انتقال می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین این گروه می‌توانند اقدامات اجرایی دستگاه‌ها را به فعالان بازار انتقال دهند و ارتباط دوسویه مفیدی را به وجود آورند.

محمدی دیگر کارکردهای رسانه‌ها را اطلاع رسانی و آگاه سازی برشمرد و گفت: رسانه‌ها با تولید آثار مختلف مانند فیلم، رادیو و محتوای چند رسانه‌ای می‌توانند نیروی امداد فرهنگ‌سازی باشند.

وی تامین مالی جمعی را یکی از مهم‌ترین اقدامات اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار دانست گفت: این اقدام به تصویب شورای عالی بورس نیز رسیده است؛ در تامین مالی جمعی، سازمان بورس می‌تواند در حوزه‌های مختلفی نظیر سینما، تولید محتوای فرهنگی و کتب ورود کند و در تامین مالی محصولات فرهنگی نقش داشت باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان خاطر نشان کرد: این جشنواره می‌تواند تعامل میان رسانه‌ها و اهالی بازار سرمایه را افزایش دهد و به تبع آن قدرت تفکر سرمایه‌گذاری را میان مردم قدرت بخشد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 517
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران