پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433568 تاریخ : 1397/09/25-14:34:56
,17,
تامین مالی از بورس استراتژی جدید برای تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت:

تامین مالی از بورس استراتژی جدید برای تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهمترین اولویت های وزارتخانه را اتمام طرح های نیمه تمام صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید زرندی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور معادل 21 میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شده است که ده هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، ده هزار میلیاد تومان از منابع بانک ها و هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات یارانه ای سود در اختیار واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف تولیدی قرار می گیرد.

وی گفت: توسعه واحد ها و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی و تامین سرمایه درگردش در این طرح ها و کمک های فنی اعتباری برای توسعه خوشه های صنعتی اولویت سنجی شده است.
معاون طرح و برنامه گفت: چند منبع مالی برای حوزه صنعت، معدن و تجارت در سال 97 درنظرگرفته شده که در واحدهای تولیدی با رویکرد منابع و سرمایه در گردش دیده شده است.
وی تصریح کرد: اولویت های مشخص شده به استان ها ابلاغ شده است ولی در طرح های نیمه تمام با پیشرفت 60 درصد به بالا اولویت واحدهای است که وارد چرخه تولید شود که از این میان این طرح ها نیز 150 طرح به عنوان طرح ملی در نظر گرفته شده که مورد توجه قرار گیرد.
زرندی تصریح کرد: متناسب با منابع در نظر گرفته شده برای 1000 میلیارد تومان توانسته ایم سود تسهیلات در مناطق محروم را به 12 درصد و در سایر مناطق به 14 درصد برسانیم و وزارت صنعت ،معدن و تجارت برنامه ریزی کمک به واحدهای تولید را در بازه زمانی کوتاه در نظر دارد.
زرندی در ادامه گفت: نکته مهم این است که باید نگاه متفاوتی به موضوع منابع مالی داشته باشیم و در این زمینه نیز در دو سال گذشته دفتری با این عنوان در وزارتخانه شکل گرفته است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : بالغ بر 80 درصد منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت از منابع بانکی است در حالی که وقتی مشاهده می شود که نقدینگی زیادی در دست مردم است می توان با استفاده از مدل های تشویقی فضای جدیدی برای جذب سرمایه ها استفاده کرد.
زرندی تاکید کرد: روش های جدید که مهمترین رکن آن بورس است می تواند به عنوان تامین مالی برای تولید استفاده شود.
وی گفت: با نگاه فراتر می توان از سرمایه های مردم در بخش تولید استفاده بهینه کرد و استراتژی جدید ما رابطه با بورس برای تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی است.
زرندی تاکید کرد: نکته مهم در سیاست گذاری های جدید این است که تولید، باید با بازار تقاضا عجین شود و با نگاه بازارو تقاضا اولویت ها بازنگری شود ، سرعت در سرمایه گذاری ها باید با منطق پیش برود و با نگاه جدید از تولید حمایت کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران