پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265261 تاریخ : 1395/11/05-09:26:21
,10030,
تامین اجتماعی حفظ امنیت اطلاعات بیمه شدگان را افزایش می دهد

تامین اجتماعی حفظ امنیت اطلاعات بیمه شدگان را افزایش می دهد

رئیس موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی، حفظ اطلاعات بیمه شدگان را ضروری خواند و گفت: تامین اجتماعی یک راهبرد جامع برای مدیریت اطلاعات و داده ها نیاز دارد تا امنیت را در فضای تبادل برقرار کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شهرام غفاری روز سه شنبه در همایش چالش ها و راهکارهای امنیت فضای تبادل اطلاعات در حوزه تامین اجتماعی در محل مرکز تحقیقات مخابرات ایران این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: این راهبرد جامع باید چند اصل داشته باشد که حفاظت از اطلاعات به عنوان یک ضرورت برای این موضوع است و باید دسترسی به داده ها به راحتی در اختیار محققان و پژوهشگران باشد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه تا امروز همه بیمه شدگان و افرادی که به این اطلاعات نیازمند بودند، به اطلاعات خودشان دسترسی داشته اند.
وی اضافه کرد: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی موضوع توسعه آی تی را به عنوان شعار خودشان مطرح کرده اند و با این موضوع بر امنیت داده ها و اطلاعات را نیز تاکید جدی دارند.
وی با بیان اینکه از امنیت انتظامی تا تهاجم فضای سایبری همه برای ما موضوعات مهمی هستند، گفت: برای رسیدن به امنیت یک هماهنگی لازم است چون امنیت همه جانبه است.
رئیس موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی افزود: امنیت داده ها موضوع امروز نشست ماست و همه تلاش می کنند تا این داده ها به مخاطره نیفتد.
وی خاطرنشان کرد: همه اطلاعات دولت ها، مردم و همه سازمان ها و دستگاه های روی رایانه ها است و طبق آمارها نیمی از کاربران اطلاعات خود را از دست می دهند و همه با این مشکل مواجه هستند به همین جهت حفاظت از اطلاعات یک ضرورت برای دولت و حتی کشور است.
غفاری اضافه کرد: بحث امنیت داده یک دانش است و یک کار تخصصی است وامنیت زمانی کامل می شود که اقدامات مرتبط با پیشگیری و خفاظت از داده ها با هدف کاهش آسیب ها صورت گیرد و از نظر مدیریتی، فنی و فیزیکی نیز زمینه های لازم فراهم شود.
وی اظهار داشت: در تامین اجتماعی امنیت داده ها برای ما مهم است تنوع و تکثر داده ها برای ما اهمیت دارد و ما اطلاعات زیادی از بیمه شدگان داریم ما با دولت در حال داد و ستد با دولت هستیم.
غفاری ادامه داد: سازمان تامین احتماعی دارای داده های محرمانه ای از جمله اطلاعات بیمه شدگان، اطلاعات بیماران و هزاران داده دیگر را داریم و جزء محرمانه ترین اطلاعات است.
وی اضافه کرد: یک میلیارد رکورد از اطلاعات و داده ها در کشور داریم به همین دلیل اهمیت داده های ما بسیار بالاست و در تمام کشور اطلاعات ما گسترده شده است.
وی در ادامه ضمن تسلیت حادثه پلاسکو نیز گفت: حادثه پلاسکو مصداق بارز کم توجهی به مسأله امنیت بود که امروز ما در این نشست درباره امنیت بحث خواهیم کرد.
در زمان حاضر 42 میلیون نفر تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 344
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران