پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488277 تاریخ : 1398/05/02-13:12:33
,5,22,
تامین آب آشامیدنی 447 روستای خراسان رضوی به صورت سیار

مدیرعامل آبفار خراسان جنوبی خبر داد:

تامین آب آشامیدنی 447 روستای خراسان رضوی به صورت سیار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از تامین آب آشامیدنی 447 روستا با جمعیت 55 هزار و 582 نفر به صورت تانکری و سیار خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، مهدی صفوی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت تامین آب روستاهای استان افزود: با آغاز فصل گرما و افزایش تنش آبی در روستاها، حجم حمل آب و تعداد سرویس آبرسانی سیار به دو برابر متوسط ماه‌های گذشته رسیده و آبرسانی به بیش از 500 روستا در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی در ادامه، از اجرای 83 کیلومتر خط انتقال، 48 کیلومتر شبکه توزیع و بیش از 17 کیلومتر خط برق برای تامین آب پایدار روستاهای استان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: در راستای کاهش هدررفت آب، طی سال مالی گذشته نیز، 74 کیلومتر از شبکه توزیع فرسوده و همچنین 16.5 کیلومتر از خطوط انتقال آب فرسوده در روستاهای استان اصلاح و بازسازی شده است.
وی با اشاره به شاخص 74.34 درصد بهره‌مندی و شاخص 92.8 درصدی برخورداری روستاهای استان خاطرنشان کرد: به طورکلی 951 آبادی در سطح استان (اعم از بالای 20 خانوار و زیر 20 خانوار) با جمعیتی بالغ‌بر 276 هزار و 579 نفر تحت پوشش شبکه‌های آبرسانی روستایی قرار دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی در ادامه به 131 هزار و 413 فقره انشعاب فعال مشترکان اشاره کرد و یادآور شد: تاسیسات آبرسانی روستایی استان در حال حاضر شامل 4280 کیلومتر خط انتقال، 3533 کیلومتر شبکه توزیع و 968 باب مخزن ذخیره با حجم 120 هزار و 358 مترمکعب است.
صفوی‌نژاد، کاهش آبدهی و کیفیت منابع تامین آب، فرسودگی تاسیسات آبرسانی، کمبود ظرفیت ذخیره آب و پراکندگی قابل توجه روستاهای استان را از مهم‌ترین عوامل بروز تنش آبی در روستاهای استان عنوان کرد و گفت:
به‌منظور جلوگیری از تنش آبی در روستاهای استان، در سال گذشته با خرید تجهیزات نشت‌یابی و راه‌اندازی اکیپ میدانی توانسته‌ایم بالغ‌بر 60 کیلومتر خط انتقال، 325 کیلومتر شبکه توزیع و 1050 فقره انشعاب آب را مورد بررسی قرار داده و بیش از 266 مورد نشت نامرئی را کشف و رفع کرده و در کوتاه مدت از تنش آبی روستاهای استان جلوگیری کنیم.
وی به نصب 11 دیزل ژنراتور با قدرت 615.5 کیلوولت آمپر برای استفاده در موارد قطع برق و مشابه آن در سطح منابع تامین آب مهم و حیاتی اشاره کرد و بیان داشت: پایش مشترکان در راستای شناسایی و برخورد با مشترکان غیرمجاز و ارائه اخطار به مشترکان پرمصرف به منظور مدیریت و رعایت الگوی مصرف را می‌توان از دیگر اقدامات در راستای برنامه‌های کوتاه مدت مقابله با تنش آبی در روستاهای استان برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از آبرسانی پایدار به 32 روستای استان با جمعیتی بالغ بر 8 هزار و 541 نفر و حذف آنها از چرخه ناوگان آبرسانی سیار طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: تکمیل 34 مجتمع آبرسانی نیمه تمام با اعتبار مورد نیاز دو هزار و 832 میلیارد ریال و تکمیل شش پروژه آبرسانی تک روستایی خارج از محدوده مجتمع‌ها، با اعتبار 60 میلیارد ریال از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های بلندمدت به‌شمار می‌آید.
صفوی‌نژاد با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آبی، عملیات اصلاح و بازسازی تاسیسات آبرسانی فرسوده را بسیار حیاتی دانست و عنوان کرد: در حال‌حاضر بیش از 1054 کیلومتر شبکه توزیع و 333 کیلومتر خط انتقال فرسوده و 9855 فقره کنتور خراب مشترکان آب در سطح روستاهای استان وجود دارد که در سال 1397 حدود 16.5 کیلومتر از خطوط انتقال و 74 کیلومتر از شبکه توزیع فرسوده اصلاح شد.
وی به آغاز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در شش روستای استان اشاره کرد و افزود: این فرآیند در روستاهای یگی، مجد و خانیک شهرستان بشرویه، زول شهرستان قاینات، دهک شهرستان نهبندان و چنشت سربیشه با تامین اعتبار از محل بانک توسعه اسلامی آغاز شده و در دست اجراست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 443
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران