پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266446 تاریخ : 1395/11/21-09:30:40
,10029,
تاثیر منفی آنتی بیوتیک بر رشد سیستم ایمنی نوزاد

تاثیر منفی آنتی بیوتیک بر رشد سیستم ایمنی نوزاد

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مصرف داروهای آنتی بیوتیک در دوران بارداری می‌تواند سیستم ایمنی نوزاد را ضعیف کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محققان آمریکایی معتقدند: مصرف  آنتی بیوتیک در دوران بارداری علاوه بر آنکه سیستم ایمنی نوزاد را ضعیف می‌کند، می‌تواند خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها همچون ذات الریه را در دوره‌های بعدی زندگی آنان افزایش دهد.

بررسی انجام شده روی موش‌ها نشان داد رشد سلول‌های ایمنی محافظت کننده در برابر بیماری ریوی در موش‌هایی که مادران‌شان پیش از تولد از داروهای آنتی بیوتیک‌ متداول استفاده کرده‌اند، مختل شده‌ است.

نتایج مطالعات پیشین انجام شده روی نمونه‌های انسانی نیز حاکی از آن است آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند بر رشد سیستم ایمنی نوزاد با از بین بردن باکتری‌های خوب و بد روده تاثیر بگذارند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: در این بررسی به دنبال آن بودیم تا مشخص شود این تاثیرگذاری چگونه اتفاق می‌افتد و آیا مکانیزمی وجود دارد تا از بروز آن جلوگیری کرد.

به گفته محققان مصرف آنتی بیوتیک در موش‌های باردار باعث بروز اختلال در سلول‌ لنفاوی ریه‌ها شده که باعث می‌شود سیستم ایمنی در برابر عفونت‌ها مقاومت نداشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 379
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران