پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492372 تاریخ : 1398/07/28-11:43:08
,11,10028,
تا 22 سال آینده وسعت خطوط مترو تهران به بیش از 500 کیلومتر می‌رسد

تا 22 سال آینده وسعت خطوط مترو تهران به بیش از 500 کیلومتر می‌رسد

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه ناوگان مترو در داخل و اطراف پایتخت در حال توسعه است گفت: تا 22 سال آینده وسعت این ناوگان به بیش از 500 کیلومتر می‌رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی امام اظهارداشت: در حال حاضر خطوط مترو تهران در هفت خط و 230 کیلومتر احداث شده و با 122 کیلومتر فعال است که در افق 1420 یعنی تا 22 سال آینده باید به همین میزان وسعت مترو افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در افق 1420 در برنامه شبکه حمل و نقل ریلی علاوه بر تکمیل خطوط 6 و 7 باید خطوط 8، 9، 10 و 11 و همچنین 2 قطار اکسپرس (تندرو) ‌ نیز ساخته و تجهیز شود.

امام تاکید کرد: این طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران و حومه در سال های 95 تا 97 تدوین و برای تصویب به شورای عالی ترافیک کشور ارسال شده است که طی ماه های آینده  نهایی و اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه این خطوط ناوگان مترو تهران تعداد سفرهای مترو روزانه به 10 میلیون سفر می‌رسد و همچنین سهم سفر حمل و نقل ریلی از 10 درصد به 30 درصد افزایش می‌یابد.

توسعه مترو بدون بودجه دولت مصوب شد

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه با بیان اینکه توسط خطوط مترو در سال 65 شکل اجرایی و عملیاتی گرفت افزود: در آن سال و شرایط دفاع مقدس، خطوط مترو به شرط اینکه دولت بودجه ای ندهد تصویب شد.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها کشور درگیر جنگ بود و دولت پولی نداشت که بتواند کمک کند به همین منظور دهه 60 و 70 خط 5 مترو تهران و حومه بدون بودجه دولتی راه اندازی شد.

امام خاطرنشان کرد: وقتی که در سال 1377 اولین خط قطار مترو تهران- کرج راه اندازی شد و مردم و مسئولان شیرینی این شبکه حمل و نقلی را چشیدند از دهه 80 بود که به دلیل افزایش هزینه های احداث و راه اندازی خطوط مترو جو تغییر کرد و در سال 95 قانونگذار در طرح حمایت از سامانه ریلی به دولت اجازه داد که بخشی از درآمد خود را به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی اختصاص دهد.

به گفته وی، در حال حاضر ضرورت وجود مترو برای دولتمردان و مدیران شهری به اثبات رسیده و باید تلاش کرد که توسعه خطوط مترو تهران و حومه طبق افق سال 1420 توسعه یابد.

ناوگان مترو تهران و حومه در حال حاضر با 7 خط و 122 ایستگاه فعال است که روزانه این ناوگان بیش از یک میلیون مسافر را جابجا می‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران