پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311755 تاریخ : 1396/09/29-16:45:32
,10027,
بیمه مرکزی محصولی برای فروش در بازار ندارد

رئیس کل بیمه مرکزی :

بیمه مرکزی محصولی برای فروش در بازار ندارد

رئیس کل بیمه مرکزی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه برخی از کلاهبرداران خود را نماینده بیمه مرکزی برای فروش انواع بیمه نامه معرفی می کنند گفت: بیمه مرکزی محصولی برای فروش ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ عبدالناصر همتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: اصلا بیمه ای به اسم بیمه مرکزی در بازار وجود ندارد و اینها کذب محض است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی بیمه مرکزی نظارت بر بازار بیمه و نه فروش آن است افزود: حدود 60 میلیون بیمه نامه ، 35 میلیون موارد خسارتی و بیش از 40 هزار شبکه فروش بیمه در کشور وجود دارد که این گستردگی برخی اوقات مشکلاتی را بوجود می آورد.

همتی گفت: خیلی از مردم می خواهند اصالت بیمه نامه هایشان را استعلام کنند و یا مطمئن شوند که شبکه فروشی که به آنها بیمه نامه را فروخته مجوز دارد یا خیر؟

وی گفت: به همین خاطر امروز سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی به صورت الکترونیکی و هوشمند افتتاح شد تا پاسخگوی سوالات مختلف مردم درباره انواع بیمه نامه ها و نمایندگان بیمه باشد .

وی درباره آخرین خبرها از پرداخت خسارت بیمه شدگان بیمه توسعه هم گفت: تاکنون 700 میلیارد تومان به زیان دیدگان بیمه توسعه پرداخت شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: برآورد ما نشان می دهد که حدود 300 میلیارد تومان از خسارات زیان دیدگان باقی است.
وی گفت: با مالکان بیمه توسعه تحت نظر دادستانی انقلاب تهران در حال مذاکره هستیم که قول دادند بقیه خسارات را در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت کنند.

پرداخت خسارت بیمه به زلزله زدگان مربوط به واحدهای در رهن بانک بوده است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: عمده خسارت بیمه ای که به واحدهای مسکونی زلزله زدگان کرمانشاه پرداخت شده مربوط به کسانی است که از بانک وام گرفتند و بانک واحد مسکونی آنها را که در رهن خود داشته بیمه کرده است.

عبدالناصر همتیافزود: برآورد ما نشان می دهد که حدود 170 میلیارد تومان تعهد صنعت بیمه در زلزله کرمانشاه است که تاکنون حدود 40 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز بیمه نامه آتش سوزی که زلزله نیز جزو آن است در کل کشور کم است و بنده بعنوان رئیس کل بیمه مرکزی به همه هموطنان توصیه می کنم که واحدهای مسکونی یا تجاری خود را تحت پوشش این بیمه قرار دهند.

وی گفت: البته ما نیز بیکار ننشسته ایم و در صدد تاسیس صندوق حوادث طبیعی هستیم.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: تاسیس این صندوق را بعنوان لایحه به مجلس داده ایم که الان در مراحل آخر است و شورای نگهبان یک سری ایرادات به آن گرفته که به دولت برگشت داده شده است.

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک دولت در این باره تصمیم گیری خواهد کرد گفت: با تاسیس این صندوق بیمه همگانی خواهد شد و بصورت اجباری در سراسر کشور بیمه زلزله را خواهیم داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 318
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران