پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350994 تاریخ : 1397/03/29-21:04:14
,12,
بیمه عمر، یک حامی‌قوی در دوران از کار افتادگی

گزارش

بیمه عمر، یک حامی‌قوی در دوران از کار افتادگی

می‌توان از بیمه عمر وام هم دریافت کرد؛ بدون نیاز به ضامن یا وثیقه‌ای! این مزیت نیز مختص بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است.

چرا از بیمه عمر استفاده نمی‌شود ؟

رشد پایین درآمدی، زندگی توام با فقر دهک‌های پایین و تورم‌های بالا از جمله عواملی هستند که باعث شده خدمات بیمه عمر شرکت‌های بیمه ای برای بسیاری از مردم آرزویی دور از دسترس باشد. در کشورهای پیشرفته همزمان با توسعه، بیمه‌ها هم رشد کردند، اما در ایران این توسعه به طور متوازن نبوده است و سرعت توسعه کشور با توسعه بیمه‌ها یکسان نبوده است و در داخل همواره خلاهایی مانع از گسترش عملکردهای بیمه‌هایی همچون بیمه عمر شده است. عامل دیگر در پذیرش پایین بیمه عمر در ایران، انجام نشدن اقدام‌های فرهنگی و آموزشی است. بسیاری از الگوهای رفتاری انسانی با آموزش دادن آموخته و یا اصلاح می‌شوند. شاید پذیرش بیمه عمر هم از این قاعده مستثنی نباشد، اما این موضوع حتی بعد از توسعه کمی‌شرکت‌های بیمه ای بازهم کمتر مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل جامعه با کارکرد بیمه عمر غریبه است. در تحقیق علمی‌یاد شده آمده است که مطالعه روزنامه و نشریات هم در خرید بیمه نامه عمر تاثیر گذار دارد. در این بخش تصریح شده احتمال اینکه افراد اهل مطالعه متقاضی بیمه نامه عمر باشند بیشتر است. البته بخش دیگری از این تحقیق می‌گوید که شرکت‌های بیمه ای در تبلیغات خود در رسانه‌ها موفق عمل نکرده اند و جذب افراد اهل مطالعه از روی تبلیغات نشریه‌ها نبوده است. با درنظر گرفتن این موضوع می‌توان گفت شاید کارکرد رسانه‌ها در تبلیغات خدمات بیمه ای می‌تواند به  شکلی غیر مستقیم صورت گیرد و افراد خود با هدف مطالعه در محتوای رسانه‌ها بهتر می‌توانند به این نتیجه برسند که خدمات بیمه عمر برای زندگی شان مفید است.

 

فواید بیمه عمر

دریافت سرمایه‌ای قابل توجه در پایان مدت انتظار که متناسب است با میزان پرداختی شما، سن، شغل، سوابق پزشکی خانواده و میزان سرمایه درخواستی برای فوت ، دریافت مستمری ، که شما می‌توانید بجای دریافت سرمایه فوق، درخواست مستمری بصورت مادام العمر یا با تعیین مدت زمان دلخواهتان شوید. در صورت فوت ناگهانی شخص، پرداخت مستمری تا 10 سال اول بعد از پایان قرارداد به وراث امکان پذیراست. پرداخت وام بدون ضامن و معرف و مقررات دست و پاگیر ، در پایان سالهای دوم ، چهارم ، ششم و … با بازپرداخت سه ماهه ، شش ماهه، یک ساله، دو و سه ساله با انتخاب شما از دیگر مزایای این بیمه نامه است. همچنین پرداخت هزینه‌های امراض خاص نظیر سکته‌های قلبی و مغزی ، پیوند اعضا ، انواع سرطان ، جراحی عروق کرونر ، فلج اطفال ، التهاب مغزی کودکان و … توسط این بیمه نامه انجام می‌شود. یکی دیگر از مزایای خرید بیمه عمر نظم دادن به پس‌انداز کردن است. کسانی که تحمل زیادی در پس‌انداز کردن ندارند و هر آن ممکن است همه آنچه را جمع کرده اند به باد دهند به خوبی می‌توانند از این ویژگی بیمه عمر استفاده کنند. بهتر است این را هم بدانید که بر اساس قوانین قضایی تقسیم سرمایه بیمه عمر و مقرری کارمند متوفی تابع مقررات ارث نیست. سرمایه بیمه عمر جزو ماترک نیست و از شمول مقررات ارث خارج است و شخص می‌تواند به هر میزان که بخواهد و به هرکسی صلاح می‌داند در قسمت ذینفع شخص یا اشخاص مورد نظر خود را بعنوان ذینفع قرار دهد و یا درصدی یا کل سرمایه را به موسسه خیریه بدهد. بنابر‌این شما یک سرمایه‌گذاری انجام داده‌اید که از محل پس‌اندازهای‌تان به دست آمده و به عنوان یک ارثیه خوب برای وارث‌ها حتی از پرداخت مالیات هم معاف است. می‌توان از بیمه عمر وام هم دریافت کرد؛ بدون نیاز به ضامن یا وثیقه‌ای! این مزیت نیز مختص بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است. پس از گذشت مدت مشخصی از شروع قرارداد بیمه عمر می‌توان تا 90% اندوخته خود را از بیمه عمر وام دریافت کرد.


موارد قابل توجه
بیمه عمر، یک حامی‌قوی در دوران از کار افتادگی است.

شما می‌توانید به کمک بیمه عمر، از تسهیلات با سود کم استفاده کنید.

درصورت فوت، نگرانی پرداخت بدهی‌های خود نباشید.

با داشتن بیمه عمر، برای اعضای خانواده، مستمری تعیین کنید. 

حتماً قبل از خرید بیمه عمر مفاد بیمه‌نامه را به‌دقت بررسی کنید؛ زیرا بیمه عمر شرکت‌های مختلف در مواردی جزئی با یکدیگر تفاوت دارند که همین تفاوت‌ها می‌تواند تأثیر چندانی در مواقعی خاص داشته باشد.

برای خرید بیمه بهتر است از روشی استفاده کرد که بتوان شرایط و حق بیمه شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد تا بتوان انتخابی آگاهانه انجام داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 372
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران