پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421062 تاریخ : 1397/08/19-17:16:29
,10028,
بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار ابعاد گسترده ای دارد / حمایت از زنان خانه دار منجر به اثرگذاری اقتصادی می شود

بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار ابعاد گسترده ای دارد / حمایت از زنان خانه دار منجر به اثرگذاری اقتصادی می شود

مستمری بگیر59 ساله تامین اجتماعی با اشاره به اهمیت بیمه برای زنان، گفت: برخی از بانوان از طریق همسر، تحت پوشش بیمه هستند اما بیمه اختصاصی زنان خانه دار برای آنها ابعاد گسترده تری دارد و ضمن اختیاری بودن، کمک اقتصادی بزرگی برای زنان و خانواده آنان خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، خانم الف. س که با 10 سال سابقه از طریق بیمه زنان خانه دار بازنشسته شده است، اظهار داشت: چترحمایتی بیمه تامین اجتماعی بر سر زنان خانه دار، گسترده است و حمایت از زنان را به طور وسیعی در بردارد.

وی گفت: بسیاری از مردان جامعه ما دارای شغل دولتی و یا اداری نیستند که بیمه داشته باشند، بلکه بسیاری از آنان دارای مشاغل آزاد هستند که تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند و به همین منوال همسران آنها نیز از بیمه بی بهره اند.
این مستمری بگیر تامین اجتماعی افزود: از طرف دیگر، عده ای از زنان نیز به عنوان زیرمجموعه همسران خود بیمه شده اند که این موضوع امنیت مالی آنان در آینده را تضمین نمی کند.
وی ادامه داد: طرح بیمه زنان خانه دار بسیار ضروری است و در صورتی که به هر دلیلی معیشت زنان به خطر افتد، می توانند مخارج خود را از طریق تامین اجتماعی مهیا کنند.
وی تاکید کرد: حمایت مالی از زنان سرپرست خانوار نیز نسبت به دیگر بانوان از اهمیت بالاتری برخوردار است. همچنین زنانی که از سوی همسر بیمه نیستند و خود یا همسرانشان از کار افتاده اند، باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه حمایت از زنان خانه دار می تواند اثرگذاری اقتصادی نیز داشته باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشاغل خانگی و کارآفرینی بانوان در پیشرفت اقتصاد مقاومتی و تولید ناخالص ملی، اثرگذاری قابل توجهی دارد، انتظار این است که به شغل خانه داری و موقعیت مدیران خانه که همان بانوان هستند، ارزش بیشتری داده شود و تسهیلات و مشوق هایی همانند زنان شاغل برای آنان در نظر گرفته شود.
این مستمری بگیر تامین اجتماعی یادآور شد: مادران باید ورای انگیزه‌های اخلاقی، برای حجم گسترده‌ای از فعالیت‌هایی که در خانواده انجام می‌دهند، انگیزه داشته باشند و نباید نگران آینده خود باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 340
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران