پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314187 تاریخ : 1396/10/30-14:14:35
,10028,
بیمه بیکاری، کمک بلاعوض و بخشودگی جرائم بیمه ای

مرور خدمات سازمان تأمین اجتماعی به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو؛

بیمه بیکاری، کمک بلاعوض و بخشودگی جرائم بیمه ای

یک سال از بروز حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو گذشت. سازمان تأمین اجتماعی از ساعات اولیه این حادثه با اعلام آماده باش مراکز درمانی در کنار آسیب دیدگان این حادثه بود و حمایت های این سازمان از حادثه دیدگان در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، تامین اجتماعی به عنوان سازمانی اجتماعی و اقتصادی که در شرایط سخت و بروز مشکلات بایستی در کنار جامعه تحت پوشش باشد در حادثه پلاسکو از تمامی ظرفیتهای قانونی ممکن برای ارائه خدمات به افراد متأثر از این حادثه استفاده کرده است.

در لحظات اولیه بروز حادثه با توجه به اینکه امکان مصدومیت حادثه دیدگان مطرح شده بود، بیمارستان های تأمین اجتماعی در تهران به حالت آماده باش درآمدند و امکانات لازم برای پذیرش مصدومین این حادثه فراهم شد.

موضوع دیگری که بلافاصله به عنوان یکی از نیازها و اولویت های افراد متاثر از حادثه پلاسکو مطرح شد، بیکاری تعداد زیادی از افراد شاغل در این مرکز بود که سازمان تأمین اجتماعی در رفع این دغدغه نقش محوری برعهده گرفت.

این حادثه منجر به بیکاری 524 نفر از بیمه شدگان تأمین اجتماعی شد که بیمه بیکاری برای آنان از اولین روز حادثه برقرار شد و مقرری بیمه بیکاری متناسب با سابقه بیمه افراد مذکور به آنان پرداخت می شود.

بررسی های سازمان تأمین اجتماعی نشان می دهد که در ساختمان پلاسکو 829 کارگاه وجود داشته که 269 کارگاه فعال دارای لیست بیمه، 29 کارگاه فعال و فاقد لیست بیمه و 57 کارگاه نیمه فعال بوده اند. مابقی کارگاهها نیز راکد و فاقد فعالیت بوده اند. بر اساس قانون تأمین اجتماعی هر کدام از واحدهای تجاری، اداری و یا تولیدی ساختمان پلاسکو یک کارگاه محسوب می شوند.

افراد شاغل در کارگاههایی که تحت پوشش تأمین اجتماعی بودند براساس قانون از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند و در مورد سایر افراد نیز با تصویب هیأت وزیران برای افراد غیر مشمول بیمه بیکاری از جمله کارفرمایان، بیمه شدگان اختیاری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، کارگاههای خانوادگی و افراد فاقد سابقه پرداخت حق بیمه، در مرحله اول (دی و بهمن 95) 1050 نفر و در مرحله دوم ( اسفند95 و فروردین96) 1016 نفر به ازای هر ماه مبلغ 10 میلیون ریال پرداخت شد.

موضوع دیگری که موجب نگرانی کسبه ساختمان پلاسکو شده بود بدهی های بیمه ای کارگاه های این مجتمع بود که بخشودگی جرائم و تقسیط اصل بدهی این کارگاه ها توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام شد.

میزان بدهی قطعی شده کارگاه های ساختمان پلاسکو به سازمان تأمین اجتماعی 252 میلیون تومان است که بدهی 62 کارگاه تقسیط شده است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 320
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران