پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433797 تاریخ : 1397/09/27-17:47:11
,6,
بیش‌از 20هزار حلقه تایر احتکارشده وارد بازار می‌شود

بیش‌از 20هزار حلقه تایر احتکارشده وارد بازار می‌شود

با ورود مستقیم دادستانی و سازمان تعزیرات به موضوع احتکار انواع تایرهای تولید داخل در انبارهای تهران،‌ بیش‌از 20هزار حلقه تایر رادیال سواری برای عرضه در بازار توقیف شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، داوود سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه لاستیک و روغن تهران از همکاری مشترک سازمان تعزیرات،‌ دادستانی و اتحادیه لاستیک و روغن برای شناسایی انبارهای احتکار تایر خبر داد و گفت: متاسفانه طی دو ماهی که کارخانه‌های تایرساز به‌دنبال دریافت مجوز افزایش قیمت ازسوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بودند،‌ برخی کارخانه‌ها اقدام به فروش تایرهای تولیدی خود با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب دولتی به بعضی عاملان فروش کردند. 

وی این اقدام را در جهت دستیابی به سود بیشتر توسط تولیدکنندگان دانست و اظهار کرد: این تایرها در  حالی گران‌تر از نرخ مصوب قبلی به بعضی عوامل فروش واگذار شدند که کارخانه‌ها تمایل چندانی برای اعلام سبدهای فروش نداشتند.
رئیس اتحادیه لاستیک و روغن تهران تعداد تایرهای کشف‌شده از انبارهای تهران نزدیک به 20هزارحلقه تایر رادیال سواری اعلام کرد و افزود: تمام این کالاها باید با قیمت مصوب قبلی در بازار به‌فروش  برسند. به‌همین‌منظور اتحادیه با در نظر گرفتن واحدهای صنفی مشخص، اقدام به عرضه مستقیم کالاهای توقیفی در سطح بازار کرده است. سعادتی‌نژاد همچنین بر الزام واحدهای صنفی بر درج قیمت‌های مصوب در محل کسب خود تاکید کرد و گفت: نهادهای نظارتی با هرگونه گران‌فروشی در بازار تایر برخورد می‌کنند. شرکت‌های تایرساز و واردکننده تایر به‌تازگی فهرست قیمت سه‌ستونی محصولات خود را برای اطلاع عموم در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات کشور بارگذاری کرده‌اند و مصرف‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه، از قیمت رسمی انواع تایرهای  تولید داخل و وارداتی مطلع شوند و  از مراکز عرضه کالا در سراسر کشور اقدام به خرید کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 301
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران