پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463592 تاریخ : 1398/02/09-18:01:31
,10028,
بیش از یک میلیون بازنشسته دوباره وارد بازار کار شده اند

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

بیش از یک میلیون بازنشسته دوباره وارد بازار کار شده اند

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اگر بازنشسته حقوق کافی داشته باشد، دیگر نیازی به بازگشت به بازار کار ندارد؛ این درحالی است که یک میلیون و 100 هزار نفر از بازنشستگان اخیرا به بازار کار بازگشته اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسن صادقی روز دوشنبه در همایش تامین اجتماعی، کسب و کارهای نوین و رونق تولید افزود: اینکه این تعداد بازنشسته دوباره به بازار کار اضافه شده، تنها به این دلیل است که ماده 96 تامین اجتماعی درست انجام نشده است، اگر بازنشسته حقوق مکفی می گرفت، دیگر سرکار نمی رفت. 

به موجب ماده 96 قانون سازمان تامین اجتماعی، این سازمان مکلف است میزان تمامی مستمری‌های بازنشستگی ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد، با توجه به افزایش هزینه زندگی افزایش دهد.
وی درباره تعیین مدیرعامل برای سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: هرگاه مدیریت اتوبوسی به تامین اجتماعی آمد، ضرر کردیم، اما هرگاه مدیریت از درون سازمان بود، برنده بوده ایم. البته اعتقاد راسخ داریم که کارشناس تامین اجتماعی از دکترای بیرون سازمان برای حفظ سازمان بهتر است. 
صادقی ادامه داد: از آنجا که سازمان تامین اجتماعی به عنوان موتور محرکه تولید و اقتصاد محسوب می شود دولت هم باید در تعهداتش به خوبی عمل کند.
وی گفت: هرچه دولت و حاکمیت از تامین اجتماعی حمایت کند، از ساختار، تولید و کسب و کارهای نوین حمایت می کند.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار داشت: امسال شعار سال به فرموده مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شده است، پس معتقدیم رونق تولید هم منتج به رونق تامین اجتماعی می شود.
وی ادامه داد: آنچه که سبب شد در حوزه کسب و کار امسال و سال های گذشته محور اقتصاد و تولید باشد، بخاطر همین مشکلات موجود بود که باید به همین منظور نگاهها تغییر کند، چون اکنون تامین اجتماعی برای نهادینه کردن این موضوع مستلزم تغییر نگاه دولت است که در بودجه سنواتی و جاری خود به تعهداتش عمل کند.
وی تصریح کرد: نمی شود از رونق تولید و اقتصاد حرف بزنیم اما جلوی موتور محرکه آن که تامین اجتماعی است را بگیریم. 
محمد عطارودیان رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران نیز گفت: می خواهیم کارگران بدانند که تشکل های کارگری چقدر برای آنها تلاش می کند. اکنون تشکل های کارفرمایی موقعیت بسیار خوبی در مجامع بین المللی دارند به همین دلیل به زودی به کنفرانس بین المللی کار اعزام خواهیم شد.
وی تصریح کرد: اما یکی از مشکلاتی که تشکل های کارگری با آن مواجه هستند این است که دولت هزینه این هیات ها را پرداخت نمی کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 424
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران