پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492196 تاریخ : 1398/07/23-17:36:00
,17,
بیش از دو سوم تولیدات کشور در 6 ماه نخست سال افزایشی بوده است

وزیر صمت در مراسم افتتاح واحد جدید سن ایچ اعلام کرد:

بیش از دو سوم تولیدات کشور در 6 ماه نخست سال افزایشی بوده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره‌برداری از واحد جدید سن ایچ در شهرستان فیروزکوه استان تهران، گفت: خوشبختانه طبق برآوردها و همچنین آمارهای موجود تا حدود بسیاری از شرایط سخت تحریم ها و مشکلات مرتبط به آن عبور کرده ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا رحمانی افزود: به طور منظم 100 قلم کالای مصرفی در سطح بازار از سوی وزارت صنعت، معدن تجارت مورد رصد قرار می‌گیرد و امروز خوشحالم بگویم که طی 6 ماه نخست امسال بیش از دو سوم تولیدات کشور با رشد مثبت مواجه بوده است.

وی ادامه داد: از صنعت فولاد تا انواع محصولات فلزی، غیر فلزی، پوشاک، لوازم خانگی و همچنین صنعت غذایی این آمار افزایشی است.

رحمانی اعلام کرد: در 6 ماهه نخست امسال صنایع غذایی 15 درصد، صنایع فولاد 6 درصد، محصولات فولادی 9.3 درصد، محصولات مس 18 درصد، کاشی و سرامیک 6.5 درصد، سیمان حدود 6 درصد و بسیاری دیگر از اقلام تولیدی رشد داشته اند.

وی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی ایران در خصوص رشد مثبت بخش صنعت گفت: این روند در 6 ماه اول امسال نیز تداوم داشته و آمار مثبت موجود مؤید همین نکته است و البته خوشبختانه طبق اعلام بانک جهانی اقتصاد کشورمان در حال رشد بوده و در سال 99 عموم شاخص های صنعتی کشور مثبت خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: از یک وضعیت سخت عبور کردیم و از حمایت تمامی دست اندرکاران بخش تولید به ویژه عنایات ویژه مقام معظم رهبری، شخص رئیس جمهور و همچنین توجهات ویژه و پیگیری‌های آقای جهانگیری تقدیر و تشکر می‌کنم.

رحمانی گفت: صنایع غذایی به عنوان یکی از مهمترین صنایع کشور 9 درصد از مجموع سرمایه گذاری بخش صنعت، 11.6 درصد ارزش افزوده و 14 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: یکی از ویژگی های مهم و بارز صنعت غذایی در کشور ما سرمایه گذاری کم و اشتغال بالای آن است و البته در دوره تحریم نیز کمترین دغدغه را در این حوزه داشته ایم.

رحمانی اعلام کرد: سال گذشته حدود 1.7 دهم درصد صادرات وزنی کشور و بیش از 7 درصد صادرات ارزشی کشور در بخش صنایع غذایی بوده و این نشان دهنده آن است که زنجیر های ایجاد شده و تولید کالا در این بخش تبدیل به ارزش افزوده بالایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سطح کشور ظرفیت های خالی تولیدی همراه با امکان فروش و بازار مناسب وجود دارند که صنعت غذایی یکی از آن موارد است و باید روی این بخش بیش از گذشته کار و سرمایه‌گذاری شود.

وزیر صمت با اشاره به عضویت ایران در پیمان اقتصادی اوراسیا، اعلام کرد: صنعت غذایی یکی از مواردی است که در تعرفه های ترجیحی طرفین امتیازات خوبی برای کشورمان ایجاد شده و از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای مبادلات تجاری فیمابین برخوردار است در همین راستا انتظار داریم تشکل‌های بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی موثرتر از پیش برای فعال سازی این ظرفیت‌ها گام بردارند.

رحمانی تصریح کرد: امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت ویژه برای افزایش 10 تا 15 درصدی تولیدات صنایع خود نسبت به سال قبل برنامه ریزی کرده و اقدامات مقتضی نیز در دستور کار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: اگر مبنای سال رونق تولید است و همه مسئولان بسیج شدند تا این حوزه را بیش از پیش تقویت کنند ضرورت دارد در تامین نقدینگی مورد نیاز واحدها و سرمایه در گردش درخواستی آنها اقدامات موثرتری از پیش انجام گیرد چراکه تامین نقدینگی و افزایش تولید مشکل اشتغال، خودکفایی در بسیاری از بخش‌های تولیدی و قطع وابستگی کشور به برخی واردات را به طور کامل برطرف سازد.

رحمانی در پایان تصریح کرد: مشکل نقدینگی مورد نیاز واحدها به شیوه های عادی حل نمی‌شود مگر اینکه یک اراده عمومی و همراهی و همکاری لازم میان بخش ها صورت گیرد تا بتوانیم از این طریق سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای افزایش تولیدات و توسعه صنعتی کشور بیش از پیش حمایت و تقویت کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران