پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279107 تاریخ : 1396/02/06-17:45:02
,17,
بیش از 90 کیلوگرم تریاک و شیشه در فرودگاه امام خمینی (ره) کشف شد

اقدام و عمل / گمرک ایران در سال 1395؛

بیش از 90 کیلوگرم تریاک و شیشه در فرودگاه امام خمینی (ره) کشف شد

گمرک جمهوری اسلامی ایران از کشف بیش از 90 کیلوگرم تریاک و شیشه در فرودگاه امام خمینی (ره) در سال 1395 خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال گذشته سه میلیون و 422 هزار و 692 عدد مرسولات خروجی توسط دستگاه ایکس ری مورد بازدید و از این تعداد 855 هزار و 673 عدد مورد ارزیابی قرار گرفته است.

براساس این گزارش، گمرک جمهوری اسلامی ایران از میان کشفیات81 کیلو و 420 گرم تریاک و شیره، هشت کیلو و 258 گرم شیشه، 9 هزار و 188 عدد انواع قرص های مخدر و روان گردان و 15 گرم هروئین کشف و ضبط کرده است.
گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: کشفیات مذکور در حالی صورت گرفته که براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران در سال جاری میلادی یکی از گمرکات برتر جهان در کشف و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر شناخته شده است.
گمرک همچنین 170 مورد از یک نوع ماده مخدر فوق العاده خطرناک کشف کرده است که از روغن گیاه شاهدانه حشیش و از برگ درخت شاهدانه ماریجوانا بدست می آید.
متخصصان ژنتیک گیاهی روی این گیاه کار ژنتیکی انجام داده اند و در نتیجه از گیاهی که ماده مخدر آن 6 درصد بود، گیاه جدیدی تولید کرده اند که ماده مخدر آن 25 درصد است.
نام این گیاه جدید در ایران «گل»است و به راحتی در داخل یک گلدان کاشته می شود و پس از رشد گیاه قابل استفاده است.
در هفته های اخیر در سطح گسترده ای بذر گیاهان مخدر جدید در جاسازی انواع بسته های پستی از برخی کشورها نظیر انگلستان به ایران ارسال شده که تعداد 170 مورد از این جاسازی ها در گمرکات امانات پستی کشور شناسائی و توسط ماموران گمرک توقیف شده است. 
به گزارش ایرنا، به گفته رئیس کل گمرک ایران امسال 19 دستگاه ایکس‌ری کامیونی علاوه بر 12 دستگاه فعلی به ظرفیت گمرک برای اسکن محموله‌ های تجاری افزوده می‌شود.
این تعداد دستگاه براساس قرارداد منعقده بین گمرک و دو سازمان داخلی یعنی وزارت دفاع و انرژی اتمی بخشی از ایکس‌ری‌های کامیونی توسط این سازمان‌ها ساخته و تعدادی نیز از خارج خریداری می‌شود که با نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها، گمرک ایران به ایکس‌ری‌های پرسرعت و سرعت متوسط تجهیز خواهد شد.
مسعود کرباسیان درباره تأثیر به‌کارگیری دستگاه‌های الکترونیکی برای شناسایی و کشف محموله‌های قاچاق کالا می گوید این امر منجر به افزایش درآمد گمرکی و ناامن شدن فضا برای قاچاقچیان شده است. 
به گفته وی در بحث مبارزه با پولشویی، گمرک ایران با همکاری سیستم بانکی موفق به تشکیل 2هزار و 700 پرونده و معرفی آن به مراجع ذی‌صلاح شده است.
رئیس کل گمرک ایران از افزایش 50 درصدی کشفیات کالای قاچاق در گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته نسبت به سال 1394 خبر داده بود. 
به گزارش ایرنا، کشفیات مواد مخدر و پیش سازهای صنعتی از 15کیلوگرم در سال 1391 به 300 تن در سال 1394 رسید و گمرک موفق شده در سال گذشته نیز بزرگترین محموله هرویین را به وزن 536 کیلو کشف و ضبط کند که بازتاب بین المللی بسیار زیادی هم داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 347
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران