پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467009 تاریخ : 1398/04/05-14:43:38
,11,
بیش از 80 درصد تجارت وزنی ایران از طریق بنادر جنوبی کشور

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

بیش از 80 درصد تجارت وزنی ایران از طریق بنادر جنوبی کشور

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از 100 درصد تجارت ایران، 90 درصد تجارت وزنی ایران از طریق دریا انجام می شود و از این مقدار، 81 درصد آن در جنوب کشور صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن زاده در جلسه بررسی وضعیت قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی در چابهار، اظهار داشت: سازمان بنادر رتبه خوبی در سرمایه پذیری بین دستگاه های دولتی دارد و سرمایه گذاران نیز مشتاق و متقاضی سرمایه گذاری در بنادر کشور هستند.

وی گفت: تسری قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار در مجلس شورای اسلامی است که تا چند ماه دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین سه وزیر اقتصادی دولت در نامه ای تأکید کرده اند که بحث تسری قوانین و مقررات مناطق آزاد به بندر چابهار از اولویت های توسعه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است.

تسهیلات خاص به سرمایه گذاران بندر چابهار
وی افزود: درصورت تصویب این طرح، کمک های شایانی در حوزه تخفیفات، تسهیلات و مالیات صورت می پذیرد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص نقش بنادر کشور در تجارت ایران بیان کرد: از 100 درصد تجارت ایران، 90 درصد تجارت وزنی ایران از طریق دریا انجام می شود و از این مقدار، 81 درصد آن در جنوب کشور صورت می گیرد که درواقع عمده تجارت ما با دنیا از طریق بنادر جنوبی کشور انجام می شود.

تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی در کوتاه ترین زمان
همچنین معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوری زاده در جلسه بررسی قراردادهای سرمایه گذاری در بندر چابهار گفت: این سازمان آماده پذیرش طرح های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بندر چابهار است.
وی اشاره به قابلیت های بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور بیان کرد: این بندر علاوه بر امکاناتی نظیر ترمینال کانتینری و ترمینال چند منظوره، امکان تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی را نیز در کوتاه ترین زمان و بالاترین کیفیت دارد.
وی افزود: همچنین ساخت ترمینال مواد معدنی، ترمینال سی ان جی و ال پی جی در این بندر در دستور کار است به گونه ای که عقد قرارداد ترمینال مواد معدنی صورت پذیرفته و سایر طرح های ارائه شده در این بندر در دست بررسی است.

امکانات موقت نگهداری کالاهای صادراتی و وارداتی
معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوری ادامه داد: امکان ارائه خدمات در بخش های ترانزیتی، کالاهای صادراتی و وارداتی در این بندر وجود دارد که سازمان بنادر و دریانوردی مشوق های خوبی برای سرمایه گذاری در چابهار در نظر گرفته و تخفیف های خوبی برای کالاهایی که از این مسیر جابه جا می شود مدنظر است.
حسن زاده بیان کرد: در بندر چابهار می توان امکانات موقت نگهداری کالاهای صادراتی و وارداتی را در اختیار سرمایه گذاران قرار داد. 
 
بندر چابهار؛ پیشتاز در جذب سرمایه 
وی با بیان این که سازمان بنادر و دریانوردی آماده پذیرش طرح های سرمایه گذاری در بندر چابهار است گفت: طی مدت زمانی که تحریم ها بر کشور حاکم بوده است، در بندر چابهار بیشترین جذب سرمایه گذاری را شاهد بودیم به گونه ای که سال گذشته موفق به جذب بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر شدیم، چراکه این سازمان تسهیلات بیشتری را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

ارایه طرح ها به صورت کارشناسی
حسن زاده اضافه کرد: لازم است شرکت های سرمایه گذار طرح های خود را به صورت کارشناسی شده ارائه دهند و طرح اجرایی را به خوبی مدیریت کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود، همچنین برای اجرای طرح ها از مشاورانی بهره ببرند که از تخصص کافی برخوردار هستند.

فعالیت اپراتورهای خارجی در بندر چابهار
بهروز آقایی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از حذف افزایش 10 درصدی سالیانه اجاره ثابت و برداشتن تعهد بار و عدم تحمیل هزینه به سرمایه گذاران خبر داد و گفت: بندر چابهار تنها بندری است که اپراتور خارجی در آن فعالیت دارد و با بهترین کیفیت و کوتاه ترین زمان عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر صورت می پذیرد.
وی با بیان این که هیچ محدودیتی از نظر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در بندر چابهار وجود ندارد افزود: این بندر با ارائه بسته های تشویقی مناسب از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استقبال می کند.
آقایی با اشاره به توافق نامه سه جانبه چابهار گفت: این توافق نامه بین جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و هندوستان به امضا رسیده و در حال حاضر عملیاتی است و امکان پیوستن دیگر کشورها به آن نیز وجود دارد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 373
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران