پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513653 تاریخ : 1399/03/11-09:25:43
,5,
بیش از 53 هزار مگاوات برق مصرف شد

بیش از 53 هزار مگاوات برق مصرف شد

میزان مصرف برق کشور به رقم 53 هزار و 502مگاوات رسید که این میزان مصرف در سومین ماه فصل بهار کم سابقه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مصرف روزانه برق کشور روز گذشته و براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق درحالی امسال و در سومین ماه فصل بهار به شدت افزایش یافته که پارسال و در همین بازه زمانی میزان مصرف 42 هزار و 185 مگاوات بود.

تفاوت مصرف برق در روز دهم خرداد ماه امسال با مدت مشابه پارسال به یازده هزار و 317 مگاوات رسید.

همزمان با تداوم افزایش دمای هوا در نقاط مختلف کشور، پیک مصرف برق نیز روند صعودی کم سابقه ای به خود گرفته است.

سخنگوی صنعت برق روز گذشته گفت: میانگین دمای هوا یک درجه سلسیوس افزایش یافته و همین امر باعث بالا رفتن استفاده از وسایل سرمایشی و روند صعودی مصرف برق شده است.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه روند افزایشی موج گرما در هفته جاری ادامه خواهد داشت، افزود: هر یک درجه افزایش دمای هوا حدود یک هزار و 350 مگاوات تا یک هزار و 500 مگاوات را به مصرف برق کشور اضافه می کند که با این پیش بینی میزان مصرف برق کشور در هفته جاری به 52 تا 53 هزار مگاوات خواهد رساند که رقم کم سابقه ای است.

میزان مصرف برق در بخش صنایع نیز روز گذشته به رقم چهار هزار و 293 مگاوات رسید که میزان مصرف در این بخش دیروز نسبت به روز ماقبل آن که چهار هزار و 898 مگاوات بود، کاهش یافت؛ به این ترتیب نشان داد که مصرف برق در بخش خانگی و اداری به دلیل استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی روندی افزایشی یافته و گوی سبقت از بخش صنعت را ربوده است.

افزایش مصرف در بخش خانگی در حالی رخ داده که پیشتر پیش بینی شد بود فعالیت های اقتصادی و صنعتی که به دلیل گسترش بیماری کرونا متوقف شده بود سرعت گیرد.

ذخیره نیروگاه ها روز گذشته به کمترین میزان خود 552 مگاوات رسید و همچنین تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق نیز 212 مگاوات بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 360
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران