پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 453093 تاریخ : 1398/01/26-17:56:58
,25,
بیش از 43 درصد از آهن اسفنجی کشور در گروه فولاد مبارکه تولید شد

بیش از 43 درصد از آهن اسفنجی کشور در گروه فولاد مبارکه تولید شد

معاون بهره‌برداری مجتمع فولاد مبارکه گفت: سال گذشته بیش از 43 درصد از آهن اسفنجی کشور معادل10 میلیون و 560 هزار تُن در گروه فولاد مبارکه تولید شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، مختار بخشیان افزود: مجموع آهن اسفنجی تولید شده در کل کشور بیش از 24 میلیون تُن است که سهم گروه فولاد مبارکه شامل فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، فولاد سبا و شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از این میزان، بیش از10 میلیون و 560 هزار تن است.

وی اظهار داشت: از این رقم، هفت میلیون و 15 هزار تن در واحدهای احیای مستقیم یک و 2 شرکت فولاد مبارکه، بیش از یک‌ میلیون و 691 هزار تن در فولاد هرمزگان، یک‌ میلیون و 251 هزار تن در مجتمع فولاد سبا و بیش از 554 هزار تن در شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تولید شده است.
معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه تصریح کرد: با توجه به اهمیت تولید فولاد و نقش آن در اقتصاد کشور، عرضه هفت میلیون و50 هزار تن انواع محصولات فولادی در برنامه سال 98 این شرکت و مجتمع فولاد سبا قرار گرفته است که این میزان نسبت ‌به مدت مشابه سال گذشته 4.6 رشد را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: تولید 6 میلیون و 500 هزار تن محصول در بخش تولید کلاف گرم در شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا، برنامه‌ریزی شده که موید رشد 2 درصدی است. 
بخشیان اضافه کرد: همچنین تولید یک‌ میلیون و580 هزار تن محصولات سرد و پوشش‌دار در دستور کار شرکت فولاد مبارکه است که از رشد 2 درصدی نسبت‌ به مدت مشابه سال 97 حکایت دارد.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومترمربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است.
این مجتمع، بزرگترین واحد صنعتی تولید ورق های فولادی در ایران است و سالانه 7.2 میلیون تن فولاد خام تولید می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران