پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 389027 تاریخ : 1397/07/22-13:44:53
,17,21,
بکارگیری دلارهای خانگی در کاهش نرخ ارز کاملاٌ موثر است

آقاپور علیشاهی مطرح کرد:

بکارگیری دلارهای خانگی در کاهش نرخ ارز کاملاٌ موثر است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برابر واقعی شدن نرخ دلار مقاومت وجود دارد،گفت:با تدبیر مناسب می توان از ظرفیت دلارهای خانگی در بخش تولید استفاده کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ معصومه آقاپور علیشاهی درباره کاهش قیمت دلار گفت: در حال حاضر مقاومت های در برابر منطقی شدن قیمت دلار در بازار وجود دارد که از توجیه اقتصادی برخوردار نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:مقاومت داخلی و خارجی در برابر  کاهش قیمت دلار  وجود دارد چرا که سوداگران داخلی و خارجی که در تلاطم های ارزی نقش داشته اند مایل به ایجاد ثبات در بازار نیستند.

قیمت واقعی دلار در بازار آزاد حدود 8هزار تومان است

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تقویت ارزش پول ملی افزود: با توجه به دلایل اقتصادی قیمت واقعیدلار در بازار آزاد حدود 8هزار تومان است بنابراین قیمت ها در بازار باید کاهش یابد و در نرخ منطقی ثبات ایجاد شود.

نقش تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با FATF در بازار ارز

 آقاپور علیشاهی در ادامه با بیان اینکه برخی از صرافی ها در برابر واقعی شدن نرخ دلار مقاومت می کنند، تصریح کرد: با توجه به اجرای تعهدات برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران و ادامه مذاکرات با گروه 4+1 و همچنین تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با FATF پیش بینی می شود برقراری ارتباطات بانکی با کشورهای اروپایی بتواند شرایط مبادلات ارزی را تسهیل کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دلارهای خانگی قابل توجهی وجود دارد که با طراحی و تدبیر مناسب می توان از این ظرفیت در بخش تولید استفاده کرد و با انجام این مهم به اشتغالزایی کمک کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران