پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399407 تاریخ : 1397/07/26-16:54:19
,17,
بومی سازی قطعات الکترونیکی های تک در سازه پویش

بومی سازی قطعات الکترونیکی های تک در سازه پویش

حاتمی عضو هیئت مدیره سازه پویش: با صرف سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیون دلاری در خطوط، اکنون در تولید مجموعه «جلو آمپر» به خودکفایی رسیدیم، همچنین تولید قطعات شبکه خودرو در بخش الکترونیک با سرمایه‌گذاری پنج میلیون دلاری داخلی‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، عباس حاتمی عضو هیئت مدیره ،فروش و بازاریابی یکی از شرکت های موفق قطعه ساز امروز (پنجشنبه) در جریان بازدید خبرنگاران از خطوط تولید شرکت عظام در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت از آغاز امسال با پیش بینی مناسب از تحریم ها و همچنین برقراری ارتباط مناسب با شرکت‌های معتبر اروپایی، موفق به انجام سفارشات مناسب برای واردات قطعات خودرویی مورد نیاز شده است.

وی در ادامه افزود: در تیر و مرداد ماه سال جاری انبوه قطعات سفارش داده شده توسط شرکت های خارجی طرف قرارداد تامین  و در اختیار خودروسازان قرار گرفت.

عضو هیئت مدیره سازه پویش یادآور شد: قطعات ذکر شده شامل قطعات موتور و ای. ام. اس (EMS) - مدیریت سوخت رسانی - خودرو بود.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب با تامین قطعات مورد نیاز، مقاومت تولیدی 8 تا 12 ماهه در شرکت میسر شد؛ محموله قطعاتی که در خرداد و تیر سال جاری به وارد ایران شده و در گمرک دپو شده بتدریج در حال ترخیص است.

مدیر فروش و بازاریابی یاد آور شد: به این ترتیب و با در اختیار قرار دادن تدریجی قطعات یاد شده، خودروسازان نیز می‌توانند مقاومت تولیدی خود را بالا ببرد.

وی تصریح کرد: این شرکت با برخورداری از دستگاه ها و فناوری‌های های تک (High Tech) از سال 83 در بورس حضور دارد که این مساله کمک کرد تا از نظر دانش و سهامداری هرچه بیشتر توسعه بیابد و رشد روز افزونی را تجربه کند.

حاتمی به بومی سازی قطعات الکترونیکی های تک در این شرکت اشاره کرد و گفت: با صرف سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیون دلاری در خطوط، اکنون در تولید مجموعه «جلو آمپر» به خودکفایی رسیدیم، همچنین تولید قطعات شبکه خودرو در بخش الکترونیک با سرمایه‌گذاری پنج میلیون دلاری داخلی‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت تولید سنسور سیستم هشدار دهنده دنده عقب خودرو سواری را به عنوان نخستین محصول خود در کارنامه دارد و امروز بیش از 300 نوع محصول در این شرکت تولید شده و در زمینه پلیمرها نیز رشد چشمگیری داشته است.

به گفته این فعال تولید، با افزایش بهره وری در کار و ارتقای عمق داخلی سازی تلاش شد، ارز بری ها در تولید محصولات به حداقل برسد.

عضو هیئت مدیره سازه پویش با اشاره به کارهای شاخص انجام شده گفت: در این شرکت واردات خط کویل موتور (یکی از اقلام مدیریت سوخت رسانی خودرو) تحت لیسانس فرانسه است و در این زمینه پنج میلیون یورو سرمایه گذاری انجام و طی سه تا چهار ماه آینده خط تولید آن راه اندازی و محصولات وارد بازار خواهد شد ، همچنین از توان صادرات این محصول نیز برخوردار خواهیم شد.

وی افزود: امروز و در شرایط کنونی اقتصاد که مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیماتی در خصوص ارز داشته‌اند، شاهد رشد قیمتی کالاها هستیم که زمینه‌ساز نگرانی قطعه سازان از شرایط بازار شده است. 

عضو هیئت مدیره شرکت سازه پویش ، خواسته اصلی خود از مسئولان را حمایت از تولید داخل برشمرد تا بتوانند در یک بازار متعادل و پایدار به انجام فعالیت بپردازند.

وی یکی از دلایل اصلی موفقیت شرکت در چند سال اخیر را به کارگیری 80 مهندس در بخش تحقیق و توسعه شرکت برشمرد که امروز هم این تیم قادر است در ساختار کنونی اقتصاد با نوسان اندک به فعالیت خود ادامه دهد.

حاتمی در پایان گفت: در صورتی که دولت به انجام حمایت از قطعه سازان بپردازد، توان توسعه کار و صدور محصولات به سایر کشورها را خواهیم داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران