پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463990 تاریخ : 1398/02/16-18:18:04
,8,
بورس، سپر حمایتی سرمایه گذاران در برابر تورم

اقبال نیا مطرح کرد:

بورس، سپر حمایتی سرمایه گذاران در برابر تورم

معاون سرمایه گذاری شرکت سبدگردان آسمان، سرمایه‌گذاری در سهام را گزینه مناسبی برای محافظت سرمایه‌گذاران در برابر تورم دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد اقبال‌نیا در خصوص آخرین وضعیت بورس تهران و دلایل استقبال سرمایه‌گذاران از آن بیان کرد: شاخص کل بورس تهران در نیمه اردیبهشت ماه رقم 224 هزار واحد را ثبت کرد که بیانگر بازده 140 درصدی این نماگر اقتصادی در یک سال اخیر است.

وی افزود: هرچند عملکرد یک‌سال اخیر بورس تهران در مقایسه با بازارهای رقیب نظیر دلار، طلا و مسکن کمتر بوده است، لیکن این بازار از ابتدای سال جاری با ثبت 25 درصد بازده در مدت یک ماه و نیم توانسته است شتاب بیشتری در مقایسه با سایر بازارها داشته باشد و بخشی از عقب‌ماندگی ها را جبران کند.

معاون سرمایه‌گذاری سبدگردان آسمان گفت: بازدهی جذاب بورس تهران در شرایطی رقم خورده که در ماه‌های اخیر سایه ریسک‌های سیاسی و تحریم‌ها بر اقتصاد کشور سنگین‌تر شده است؛ بهعبارت دیگر، فعالان بورس تهران به این نتیجه رسیده‌اند شرکت‌های حاضر در بورس تهران علیرغم همه چالش‌ها قادرند محصولات خود را به فروش برسانند و به مدد افزایش نرخ دلار و تورم، درآمد و سودآوری خود را افزایش دهند. خصوصا آنکه سیاست سرکوب قیمت‌ها و وضع قیمت‌های دستوری موفق نبوده و دولت و دست‌اندرکاران امور به این نتیجه رسیده‌اند که برای جلوگیری از هرگونه فساد و سوء استفاده، چاره‌ای جز قبول منطق بازار و مکانیزم عرضه و تقاضا ندارند.

چرا سرمایه گذاران بازار سهام  را ترجیح می دهند؟

اقبال نیا با بیان اینکه در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران، بازار سهام را بر سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند، تاکید کرد: داشتن سهام در مقایسه با وجه نقد، سپرده بانکی و اوراق بهادار با درآمد ثابت، آن‌ها را در برابر تورم محافظت می‌کند. سهام در مقایسه با ملک، طلا یا دلار ضمن ایجاد بازدهی مناسب، از نقدشوندگی بالایی برخوردار است. همچنین سهام به عنوان یک دارایی مالی بسیاری از دردسرهای نگهداری و ذخیره‌سازی دارایی‌های فیزیکی نظیر ملک یا طلا را ندارد.

چشم‌انداز بورس در ماه‌های پیش‌رو

رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان آسمان در ادامه صحبت های خود در خصوص چشم انداز بورس در ماه های آتی تصریح کرد:  سرمایه‌گذاری در سهام گزینه مناسبی جهت محافظت سرمایه‌گذاران در برابر تورم است و انتظار می‌رود متغیرهای کلان اقتصادی نظیر تورم و نرخ دلار در ماه‌های آتی به ثبات نسبی برسند.

وی در ادامه تشریح کرد: تحت این شرایط، سرمایه‌گذاران در سبد سهام خود تجدید نظر کرده و به تناسب سودآوری شرکت‌ها در قیاس با قیمت تابلوی آن‌ها روی تابلو بورس واکنش نشان می‌دهند؛ به عبارت دیگر، در روزهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم که به سبب فشار پول و افزایش تقاضا، برخی سهام کوچک در قیاس با سهام بزرگ و ارزنده‌تر بازار رشد بیشتری داشته است ؛ اما در ادامه و به تدریج قیمت برخی سهام اصلاح شده و برخی دیگر همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد.

اقبال نیا تاکید کرد لازم است سرمایه‌گذاران با تیزبینی و رصد تحولات کلان اقتصادی- سیاسی و نیز وضعیت صنایع و شرکت‌ها در سطح خرد،  به موقع و به صورت مناسب به این تحولات واکنش نشان دهند.

راهکارهای تداوم بازدهی در بورس

رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان آسمان در خصوص راهکارهای مناسب جهت تداوم کسب بازدهی در ماه های آتی پیشنهاد داد: سرمایه‌گذارانی که تجربه و سابقه کمتری به جهت حضور در بازار سرمایه دارند یا فعالیت در این بازار را در کنار سایر فعالیت‌ها و مشاغل خود دنبال می‌کنند و وقت کمتری جهت رصد تحولات آن دارند ضمن تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری‌های خود، از استراتژی سرمایه‌گذاری مناسبی پیروی کنند و حسب لزوم، از افراد باتجربه و کسانی که سرمایه‌گذاری در سهام، حرفه و فعالیت اصلی آن‌ها است، مشورت بگیرند؛ در این رابطه می‌توان به فهرست شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردانی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران